سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نبود سامانه گرمایشی مناسب در ۱۰ هزار کلاس درس سیستان وبلوچستان

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: حدود ۱۰ هزار کلاس درس در این استان فاقد سامانه گرمایشی مناسب هستند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علیرضا راشکی افزود: بیش از ۱۸ هزار کلاس درس کالبدی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی گفت: در مجموع حدود ۱۰ هزار کلاس درس فاقد سامانه گرمایشی مناسب در  سیستان و بلوچستان هستند و پنج سال طول می‌کشد تا در این بخش به استاندارد لازم برسند.

وی ادامه داد: این کلاس‌های درس با تویوست و بخاری گرم می‌شوند و رایزنی لازم با سازمان نوسازی مدارس کشور در حال انجام است تا با تخصیص اعتبار و سرعت بخشیدن به کار، مدت استانداردسازی سامانه گرمایشی تمام مدارس سیستان و بلوچستان از پنج سال به سه سال کاهش یابد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان گفت: در مجموع ۲ هزار و ۱۲۹ کلاس درس در استان به سامانه گرمایشی استاندارد (راه اندازی موتورخانه و پکیج با مشعل دوگانه سوز) مجهز شده است.

راشکی افزود: همچنین برای حدود ۲ هزار و ۸۵۸ کلاس درس در سیستان و بلوچستان نیز سامانه سرمایشی (کولر آبی یا گازی و اسپیلت) نصب شده است.

وی اظهار داشت: نصب سامانه سرمایشی و گرماشی برای ۲ هزار و ۲۷۱ کلاس درس سیستان و بلوچستان در دست اجراست و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی گفت: فعلا در مدارسی که سامانه گرمایشی استاندارد سازی نشده است کلاس‌های درس با بخاری یا تویوست گرم می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان افزود: این استان با توجه به نرخ ۱۴ برابری تعداد موالید و جذب بازماندگان از تحصیل همچنان با وجود همه اقدامات مطلوب صورت گرفته در مدرسه سازی به پنج هزار کلاس درس نیاز دارد.

راشکی گفت: همچنین از مجموع بیش از ۱۸ هزار کلاس درس استان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است.

وی شمار مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان را ۷۰۸ مورد ذکر کرد و گفت: از سال گذشته تخریب و بازسازی ۳۹۰ کلاس درس خشتی و گلی استان در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/گ

سامانه گرمایشی مدارس سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.