سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر آبفای شهری خوانسار خبرداد:

اجرای ۲۱ کیلومتر از شبکه فاضلاب خوانسار

مدیر آبفای شهری خوانسار گفت: طول شبکه فاضلاب مورد نیاز خوانسار بیش از ۱۴۰ کیلومتر است اما تاکنون ۲۱ کیلومتر آن اجرا شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جهانگیری   اظهار داشت: اجرای پروژه شبکه فاضلاب شهر خوانسار در سال ۸۲ آغاز شد اما به دلیل کمبود اعتبارات تا سال ۸۹ تنها ۱۵ درصد شبکه فاضلاب اجرا شد.

وی افزود: طول شبکه فاضلاب مورد نیاز خوانسار بیش از ۱۴۰ کیلومتر است اما تاکنون ۲۱ کیلومتر آن اجرا شده است.

مدیر آبفای شهری خوانسار گفت: با بهره برداری از تصفیه خانه فاضلاب شهر خوانسار حدود ۱۵ درصد از مردم تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار می گیرند.

وی با اشاره به اجرای عملیات شبکه فاضلاب شهری خوانسار، گفت: باتوجه به اینکه جنس زمین از سنگ سخت تشکیل شده زمین سخت است و نفوذپذیری چاه‌های جذبی فاضلاب بسیارکم است.

جهانگیری گفت: به دلیل سبک شهرسازی خانه‌ها به صورت پلکانی بنا شده است و همین موضوع ضرورت اجرای شبکه فاضلاب شهری را دوچندان کرده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین بارش سالانه در خوانسار بیش از ۴۵۳ میلی‌متر است و به همین دلیل سطح آبهای زیرزمینی در این شهرستان بالا است، افزود: برای جلوگیری از کاهش آلاینده‌های زیست محیطی اجرای شبکه فاضلاب در این شهرستان ضرورت دارد.

مدیر آبفا شهری خوانسار تأکید کرد: برخورداری مردم از خدمات شبکه فاضلاب مستلزم همکاری و همیاری آنها در اجرای شبکه فاضلاب است که این امر با اجرای ماده واحده تبصره ۳ محقق می شود.

وی بیان داشت: با همکاری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور طی توافقی مقرر شده یک شرکت ژاپنی پروژه بررسی و کاهش هدر رفت آب در شهر خوانسار را در دستور کار قرار دهد این درحالی که در سال ۹۲ میزان هدررفت آب در خوانسار ۵.۶۲ درصد بوده و این رقم اکنون به ۵۸ درصد کاهش یافته است.

جهانگیری گفت: در سال ۹۳ جلسه ای با حضور کارشناسان ژاپنی در شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیرامون بررسی راهکارهای کاهش هدررفت آب در شهر خوانسار برگزار شد.

 وی افزود: از آن زمان تاکنون هیأت ژاپنی چندین بار با حضور در شهر خوانسار پروژه کاهش هدررفت آب در این شهر را مورد بررسی و مطالعه قرار دادند، و ظرف مدت کوتاهی با حضور مستمر هیأت ژاپنی پروژه کاهش هدررفت آب در شهر خوانسار عملیاتی شود.

مدیر آبفای شهری خوانسار خاطرنشان کرد: جنس زمین در شهر خوانسار از سنگ سخت تشکیل شده و نیز اختلاف ارتفاع در این شهر بسیار زیاد است به طوری که  تا حدود ۲۰ متر هم می رسد.

وی افزود: بنابراین وضعیت شناسایی دقیق انشعابات نیاز به تجهیزات نوین دارد که انتظار میرود با همکاری هیأت ژاپنی بتوان با شناسایی انشعابات هدررفت آب را به حداقل رساند.

جهانگیری افزود: میزان هدررفت آب در شهر توکیو کمتر از ۳ درصد است و یک از شهرهایی که در سطح جهان کمترین هدررفت آب را دارد.

 

انتهای پیام/م

 

اجرای طرح شبکه فاضلاب خوانسار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.