سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز اجرای طرح " کانون مدرسه" در آذربایجان غربی

همزمان با سراسر کشور اجرای طرح "کانون مدرسه" در آذربایجان غربی آغاز شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛: طرح "کانون مدرسه" برای دانش‌آموزان دختر و پسر پایه دوم تا ششم ابتدایی همزمان با سراسر کشور از اول ماه جاری آغاز و تا نیمه اول اردیبهشت سال آینده در آذربایجان‌غربی اجرا می‌شود.

جواد زاهدی افزود: با اجرای طرح "کانون مدرسه" دانش‌آموزان با حضور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مباحث کتاب‌های درسی را در قالب فعالیت‌های آموزشی غیر مستقیم کانون یاد می‌گیرند.

وی با اظهار اینکه طرح "کانون مدرسه" در 68 مدرسه آذربایجان‌غربی اجرا می شود، افزود: 23 کتابخانه ثابت در ارومیه و شهرستان‌ها و 6 کتابخانه سیار در ارومیه، بیش از 6 هزار دانش آموز را تحت پوشش طرح قرار می‌دهند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اظهار این‌ که کانون استان تجارب ارزشمندی در اجرای طرح "کانون مدرسه" دارد، گفت: بر اساس طرح "کانون مدرسه"، از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی مربیان و مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای درونی کردن مفاهیم آموزشی مورد نیاز دانش‌آموزان مدارس دوره ابتدایی، ترویج کتاب‌خوانی، پرورش توان تفکر و قدرت نقد در میان آن‌ها استفاده می‌شود.

زاهدی با تاکید بر این‌که این طرح باعث افزایش رغبت دانش‌آموزان به کتاب و کتاب‌خوانی می‌شود افزود: ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس دانش‌آموزان با مطالعه و کتاب‌خوانی و پرورش قوه تفکر، ایجاد محیطی لذت‌بخش برای یادگیری و استفاده از سبک‌های متنوع آموزش‌های غیر مستقیم از مهمترین اهداف این طرح به شمار می رود.

به گفته وی طرح "کانون مدرسه" در فاز دوم اجرا برای سومین سال متوالی است که در استان آذربایجان‌غربی اجرا می شود.

انتهای پیام/ح

اجرای طرح کانون مدرسه در 68 مدرسه آذربایجان غربی

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.