سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۷ هزار جلد کتاب در کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان نگهداری می‌شود

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۷ هزار جلد کتاب در کتابخانه ملی استان نگهداری می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان گفت: ۹۷ هزار جلد کتاب در کتابخانه ملی استان نگهداری می‌شود که بیشتر آن‌ها توسط مرحوم سیاوش پرواز و ایرج افشار سیستانی اهدا شده است.

قاسم سیاسر افزود: گنجینه فرهنگی مرحوم سیاوش پرواز قاضی عالی رتبه قوه قضاییه سال ۹۰ به سازمان اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان و مردم زاهدان اهدا شد.


وی گفت: ایرج افشار سیستانی مورخ و نویسنده معاصر نیز تا کنون کتاب‌های زیادی را با هدف استفاده مردم سیستان و بلوچستان به کتابخانه ملی استان اهدا کرده است.


وی تصریح کرد: بیشتر کتاب‌های موجود در کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان اهدایی است.


رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همچنین ۲۵ هزار نسخه از نشریات مختلف و بیش از چهار هزار نسخه پایان نامه در کتابخانه ملی استان نگهداری می‌شود.


سیاسر افزود: ۲ هزار و ۸۰۵ نفر عضو کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان هستند و از منابع آن استفاده می‌کنند.


وی تصریح کرد: افراد مراجعه کننده به کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان می‌توانند ۳۷ هزار مورد منبع غیر کتابی (دست نوشته، عکس و تابلو نقاشی و ...) را مشاهده کنند.


وی گفت: همچنین پنج میلیون و ۶۰۲ هزار برگ سند تاریخی در آرشیو اسناد ملی سیستان و بلوچستان نگهداری می‌شود که ۸۰۰ هزار برگ از آن با تلاش نیرو‌های محدود این مجموعه در بررسی بایگانی ادارات استان امسال آرشیو شده است.


رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی سیستان و بلوچستان افزود: بر اساس قانون تنها نهادی که اجازه ورود به بایگانی ادارات دولتی برای تعیین تکلیف و ارزش گذاری اسناد موجود را دارد مرکز اسناد و کتابخانه ملی است و با توجه به وسعت استان فعالیت کارکنان این مرکز برای مراجعه به تمام ادارات سخت‌تر از دیگر نقاط کشور است.


سیاسر اظهار داشت: امسال ۵۰ هزار و ۶۹۵ کیلو گرم اوراق فاقد ارزش و امحایی ادارات سیستان و بلوچستان برای بازیافت به تهران ارسال شده است.

انتهای پیام/گ

نگهداری 97هزار جلد کتاب در سیستان وبلوچستان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.