وی درپاسخ به این پرسش که صندوق ضمانت صادرات در جهت افزایش صادرات کشور چه اقداماتی صورت داده است، افزود: صندوق یک نهاد ترویج صادرات نیست و باید صادراتی اتفاق بیفتد تا در مرحله بعد صندوق ضمانت صادرات وارد عمل شود.
به گفته وی نهادینه کردن فرهنگ صادرات در بین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی کشور یک امری ضروری است.
سیدعلی بیان کرد: سرانه پرداخت بیمه در کشور ما 150 دلار است و در حالیکه این عدد در کشورهای دیگر به 6 تا 7 هزار دلار می رسد.
وی اضافه کرد: فرهنگ بیمه اعتباری، نوع فعالیت های صندوق ضمانت صادرات و نهادهای مشابه آنها برای بسیاری ازفعالان اقتصادی کشور ناشناخته است و شاید دلیل اصلی این موضوع انجام فعالیت های وارداتی در بیشتر این افراد باشد.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات تاکید کرد: یکی از روش های کاربردی در جهت ترویج فرهنگ صادرات و شناساندن نهادهایی که به صادرات کمک میکنند، رسانه های عمومی است و مانیز در جهت افزایش تبلیغات برای آشنایی بیشتر تولیدکننده ها با خدمات صندوق ضمانت صادرات ، این اواخر اقداماتی را صورت داده ایم.
وی ادامه داد: این مهم است که صادرکننده های کشور با منافع خود در صندوق ضمانت صادرات آشنا شده و بدانند چقدر می توانند از منابع ما در جهت کاهش ریسک معاملات خود بهره برند.
سید علی در رابطه با هدف گذاری صورت گرفته در دولت، تصریح کرد: هدف ما رساندن میزان صادرات از 42 میلیارد دلار در سال به 55 تا 60 میلیارد دلار تا سه سال آینده است.
مدیرعامل صندوق ضمانت صادرات در پایان یادآور شد: صندوق ضمانت صادرات در 30 استان کشور به واسطه اتاق های بازرگانی، اتحادیه ها و سازمان های دیگر نمایندگانی را برای ارتباط با صادرکنندگان تعیین کرده است و به طور حتم آشنایی بانک ها با عملکرد صندوق کمک بسزایی در شناساندن آن به فعالان اقتصادی خواهد کرد.
انتهای پیام/