سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش صادرات غیرنفتی با توسعه خوشه‌های روستایی

در دومین نشست شورای راهبری خوشه‌ها برافزایش صادرات غیرنفتی به وسیله توسعه خوشه‌های روستایی تأکید شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مسعود مهدی زاده مقدم مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان خراسان رضوی در این نشست گفت: خوشبختانه با ایجاد خوشه‌های صنعتی در استان خراسان زمینه‌های مختلف رشد و رونق بیشتر واحد‌ها فراهم و کمک مطلوبی نیز به حوزه اشتغال شد.

وی افزود: همین روند که در خوشه‌های صنعتی است باید در خوشه‌های روستایی فراهم و زمینه توسعه آن‌ها فراهم تا با توسعه آن‌ها افزایش صادرات غیرنفتی نیز افزایش یابد.

مهدی زاده مقدم عنوان کرد: با عنایت به لزوم بروزرسانی برنامه‌ها و ابلاغ دستورالعمل‌های حمایتی در حوزه توسعه صنایع روستایی و همچنین بسته حمایت از صادرات باید توسعه خوشه‌های روستایی به سرعت انجام پذیرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: خوشه‌های کسب و کار زمینه اشتغال مولد را می‌توانند بیش از پیش برای استان فراهم و در حال حاضر بعضی از خوشه‌ها الگوی موفقی برای سایر خوشه‌ها در کشور هستند مانند خوشه زعفران و کفش که از ظرفیت‌های بالقوه‌ای برخوردارند.

وی گفت: تمام برنامه‌های سالیانه خوشه در شورا رصد و با تایید بخش خصوصی و نهاد‌های حمایتی اجرایی می‌شود خوشبختانه با تلاش و کمک بخش خصوصی توسعه محصولات خوشه‌های صنعتی روزافزون شده و همین روند باید بصورت مستمر ادامه داشته باشد.

انتهای پیام ف. ح
 

برگزاری نشست شورای راهبری خوشه‌ها برافزایش صادرات غیرنفتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.