سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیین نمادین تشییع حضرت رقیه(س)در بیت العباس کاشان برگزارشد

آیین نمادین تشییع حضرت رقیه(س) و عزاداری شهادت آن حضرت توسط بانوان کاشانی به منظور عرض تسلیت به دل داغدار امام زمان(عج) در بیت العباس این شهرستان برگزارشد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،زنان، مادران و دختران ولایت مدار و متدین کاشانی در این مراسم سوگواری که به همت بانوان هیات حضرت ابوالفضل (ع) بیت العباس واقع در خیابان طالقانی کاشان برگزارشد در سوگ شهادت دختر سه ساله امام حسین(ع) آیین سوگواری و عزاداری همراه با سینه زنی گرفتند.

حضور گسترده و انبوه بانوان کاشانی با نوای روضه خوانی و سخنرانی مبلغات مذهبی به ویژه سینه زنی و نوحه خوانی در رثای مصائب حضرت رقیه(س) حال و هوای معنوی خاصی به مراسم بخشیده بود.

حرکت دخترکانی که پرچم های کوچک مشکی متبرک به اسامی مقدس « یا حسین، یا ابوالفضل و یازهرا» (سلام الله علیهم اجمعین) در دست و پیشانی بند سبز یا رقیه بر سر داشتند جلوی شبه تابوت کوچک حضرت رقیه(س) آراسته به دسته های گُل زجه و شیون زنان را طنین انداز کرده بود.

سفره حضرت رقیه(س) با شمع های روشن که در وسط مجلس گسترده شده بود همراه با دکلمه خوانی یکی از دختران از زبان حضرت رقیه(س) در حالیکه سر بابا را روی دست داشت بزم ماتمی سوزناک و حزن آلود را ایجاد کرده بود.

بانوان کاشانی امروز دور هم جمع شدند تا با برگزاری آیین سوگواری شهادت حضرت رقیه(س) مرهمی بر دل داغدیده صاحب الزمان و عمه جانش حضرت زینب(س) باشند.

امروز بانوان کاشانی در بیت العباس با آیین سوگواری و سینه زنی دست توسل به دامان بنت الحسین (ع) زدند تا دلشان را از نور معرفت و بصیرت عاشورایی منور و مصفا و جسم و جانشان را از برکت فرهنگ حسینی سیراب کنند.

شایان ذکر است مراسم سوگواری و عزاداری شهادت حضرت رقیه(س) همراه با آیین نمادین تشییع آن حضرت امروز  آبان ماه مطابق با  الاحزان در بیت العباس دارالمومنین کاشان برگزارشد.

 

انتهای پیام/م

 

بانوان کاشانی در سوگ حضرت رقیه(س) اشک ماتم ریختند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.