سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«بهادر» با «کوه جواهر» آمد

دو فیلم «بهادر» و «کوه جواهر» از شاخص‌ترین ساخته‌های عبدالله علی‌مراد در قالب دو «کتاب فیلم» باز نشر شدند.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اداره کل روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل کانون؛ انیمیشن‌های خاطره‌انگیز سال‌های دور در قالب متن و تصویر در اختیار گروه سنی «ب» و «ج» (7 تا 12 سال) قرار گرفت تا مخاطبان بتوانند پس از مطالعه‌ی این آثار انیمیشن آن را هم به تماشا بنشینند.

بر این اساس، چاپ پنجم این آثار به تازگی وارد بازار نشر شده است و بازنویسی آن‌ها بر اساس فیلم‌نامه اصلی و به قلم نورا حق‌پرست صورت گرفته است. در صفحه‌آرایی این کتاب‌‌ها نیز از عکس‌های فیلم بهره برده شده است.

در کتاب «بهادر» ماجرای موشی را می‌خوانیم که سرباز یك حاكم زورگو و ظالم است. این حاكم خوراكی‌هایی را كه دیگر موش‌ها جمع‌آوری كرده‌اند، به زور از آن‌ها می‌گیرد.

فیلم «بهادر» سال 1379 ساخته شد و با دریافت نخل طلایی جشنواره کن‌جونیور فرانسه در سال 2001 میلادی و نمایش این فیلم به همراه دو فیلم ایرانی در 22 سینمای کشور فرانسه در سال 1387 به یکی از پرافتخارترین فیلم‌های انیمیشن ایرانی تبدیل شد.

در آن سال‌ها نشریه معتبر کایه دو سینما با قلم «تیری مرانگر» لب به تمجید از فیلم‌های ایرانی گشود و فیلم عروسکی بهادر را فیلمی کلاسیک و هوشمند دانست که با استفاده از عناصر واقعی و روزمره زندگی مانند گل و میوه به بیان داستان خود در باره‌ی پادشاهی ستمگر می‌پردازد.

«کوه جواهر» نیز که اثری ماندگار در حوزه‌ انیمیشن ایران است، داستان کودک فقيری است که در يک ذغال‌فروشی به‌ سختی کار می‌کند ولی همواره در فکر آن است تا در جواهر فروشی زيبا و تميزی که در بازار است، مشغول کار شود.

روزی بالاخره اين اتفاق می‌افتد و او شاگرد جواهر فروشی می‌شود. او با خوشحالی به کار جديد خود ادامه می‌دهد تا اينکه يك روز جواهرفروش او را به سفری عجيب می‌برد ...

کتاب فیلم «بهادر» و «کوه جواهر» به ترتیب 5 و 6هزار تومان قیمت دارند. بر همین اساس، این دو کتاب فیلم در سال 1381 برای اولین بار منتشر شد و اکنون شمارگان «بهادر» به 40هزار نسخه و «کوه جواهر» به 35هزار نسخه رسیده است.

گفتنی است؛ طراح و سازنده عروسک‌های این دو فیلم فرزانه بابایی و عکاس آن عبدالله علی‌مراد و علیرضا امیری‌فر هستند.

 

انتهای پیام/

 

دو کتاب تازه از سوی کانون منتشر شد

 

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.