وی در عین حال تصریح کرد: هیچ جای دنیا و البته شهرهای منتخب گردشگری دنیا برای توسعه به بودجه دولتی متکی نیست، در نتیجه ما هم باید از ظرفیتهای بخش خصوصی استفاده کنیم.
معاون رییس جمهور اظهار کرد: هنوز رویداد «تبریز ۲۰۱۸» به خوبی تشخیص داده نشده است، باید برنامههایی ارائه کنیم که عملی شود. باید اقدامات عملی را برنامهریزی کنیم که یکی از مهمترین آنها توسعه زیرساختها است، البته مهمتر از آن رشد فرهنگ عمومی و برنامهریزی رویدادها است. خوب است که تبریز به واسطه این رویداد بهعنوان شهر منتخب گردشگر معرفی شود. باید فرهنگ عمومی و فضاهای شهری ارتقاء پیدا کند.
وی افزود: رویدادها امر مهمی هستند، باید از این فرصت برای حرکت به سوی جلو استفاده کنیم، مثلا پلازاهای شهری، برنامههای شهری و رویدادهایی طراحی شوند. باید از چند ماه پیشرو نهایت استفاده را برد.
«مونسان»، تقویت پلیس گردشگر، توسعه حملو نقل شهری برای معرفی «تبریز ۲۰۱۸»، استفاده از لوگوی «تبریز ۲۰۱۸» در بستهبندی محصولات تولیدشده در تبریز، استفاده از استیکرهایی بر بدنه اتوبوسها و تاکسیها که معرف «تبریز ۲۰۱۸» باشد و... از جمله اقدامات کوتاه مدتی است که میتواند این رویداد را هرچه بهتر معرفی کند.
وی همچنین تاکید کرد: باید دستگاهها و اعضای ستاد ملی «تبریز ۲۰۱۸» برنامههای مشخص و زمانبندیشده خود و گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامههای آتی را به ستاد ملی ارسال کنند. همچنین معاون گردشگری باید برنامه مشخص و اجرایی ارائه کند.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: صداوسیما در سطح ملی و بینالمللی باید این رویداد را به بهترین نحو معرفی کند، مسؤولان نیز از طریق صداوسیما اقدامات انجام شده را برای مردم تشریح کنند.
مونسان افزود: رایزنیهای لازم با رییسجمهور برای حضور در مراسم افتتاحیه را انجام خواهیم داد. باید از ظرفیتهای استانی و ملی برای هرچه باشکوهتر برگزار شدن مراسم افتتاحیه این رویداد مهم کمک بگیریم.
انتهای پیام/ع