سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واکسینه شدن بیش از ۳۲ هزار دام سبک و سنگین در شهرستان قائم شهر

۳۲ هزار و ۱۵۰ دام سبک و سنگین برای پیشگیری از بیمار‌های تب برفکی، شاربن و آبله، بروسلوز و لمپین اسکین در شهرستان قائم شهر واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،علی شعبانی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با اشاره به ارائه خدمات به دام‌های سنگین و سبک روستایی و واکسیناسینون دام‌ها در راستای ارتقاء سلامت و بهداشت، گفت: از ابتدای امسال تاکنون از سوی دامپزشکی شهرستان قائم شهر یک هزار راس دام سنگین در مرحله اول و ۳ هزار راس در مرحله دوم برای پیشگیری از بیماری تب برفکی، ۲۶ هزار راس دام سبک برای بیماری مبارزه با شاربن و آبله، ۶۰۰ راس دام سنگین برای بیماری بروسلوز و لمپین اسکین و ۲ هزار و ۵۵۰ راس گوسفند در روستا‌های این شهرستان واکسینه شدند.

وی افزود: واکسیناسیون و ایمن‌سازی دام‌ها و رعایت مقررات و ضوابط بهداشتی قرنطینه‌ای در واحد‌های دامداری از موثرترین راه‌ها برای پیشگیری بیماری واگیردار است.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم‌شهر با تاکید بر اینکه حمل و نقل غیر بهداشتی دام و تامین دام از مناطق آلوده به بیماری، موجب گسترش بیماری می‌شود، خواستار توجه دامداران به توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها شد.

شعبانی گفت: کاهش تولید شیر، کاهش وزن و تلفات در دام‌های جوان از شایع‌ترین خسارات ناشی از بیماری‌ها است.

وی به دامداران آهک پاشی، کنترل رفت و آمد و قرنطینه را برای کنترل این بیماری توصیه کرد.

انتهای پیام/آ

بهره مندی دامداران قائم‌شهری از واکسیناسیون بیماری‌های فصلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.