سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز طرح ایران مهارت در خوزستان

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان از آغاز طرح 'ایران مهارت' در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  جمشید کمایی، معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: طرح 'ایران مهارت' با زیر پوشش قرار دادن 66 هزار نفر از دانش آموزان اول و دوم متوسطه خوزستان در سال جدید تحصیلی آغاز شد.

وی افزود: اجرای طرح «ایران مهارت» برای دانش آموزان اول و دوم دوره متوسطه است و در قالب این طرح، مدارس داوطلب کلاس‌های مهارتی را با هدف مهارت‌آموزی برای ورود به بازار کار در ساعات فوق برنامه به این دانش‌آموزان ارائه می‌کنند.

کمایی اظهار داشت: در این طرح حدود 500 مهارت برای دانش آموزان پیش بینی شده که به انتخاب و علاقه دانش آموزان است، مدارسی که در این طرح ملی شرکت دارند باید اجرای این طرح ها را با تصویب انجمن اولیا و مربیان و هیات امنای مدرسه انجام دهند.

معاون متوسطه آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه این طرح با هدف فرهنگ ‌سازی در جهت مهارت‌آموزی دانش آموزان برای ورود به بازار کار انجام می شود، اذعان کرد: از آنجا که مدرسه یکی از پایگاه های مهم مهارت آموزی است، این طرح توسط بخش خصوصی و سازمان فنی و حرفه ای در مدارس در حال اجرا می باشد.

این مقام مسئول در ادامه گفت: آموزش ها به صورت پودمان های کوتاه مدت در 20 جلسه است و همچنین کلیه دانش آموزان توسط مجری طرح که سازمان فنی و حرفه ای است، در پرتال این سازمان ثبت نام می کنند و در نهایت برای آنان گواهینامه مهارت صادر می شود.

جمشید کمایی بیان داشت: در صورت نبود امکان اجرای دوره در مدارس، می توان این دوره ها را در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای یا مراکز دولتی اجرا کرد و پرداخت هزینه دوره و ثبت نام دانش آموزان پس از تصویب انجمن اولیا و مربیان و هیات امنای مدارس و همچنین یارانه های آموزشی از سوی سازمان فنی و حرفه ای انجام می شود.

وی اذعان کرد: در اجرای این طرح آموزش و پرورش نقش نظارتی دارد و سازمان فنی و حرفه ای وظیفه آموزش مربی برای آموزش و پرورش را نیز بر عهده دارد.

کمایی اظهار داشت: در انتخاب نوع مهارت مسایل بومی و منطقه ای در نظر گرفته می شود و این نیازها با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش انجام می شود.

وی بیان کرد: با توجه به مهم بودن موضوع مهارت برای بخش خصوصی، باید با تغییر سبک نظام و روند آموزشی مدارس، در شکل‌دهی به علایق و توانمندی دانش‌آموزان گام های عملی مؤثری برداریم.

انتهای پیام/گ

طرح ایران مهارت در اهواز آغاز شد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.