سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سواحل سیستان و بلوچستان، بهشت آبزی پروری ایران

معاون آبزی پروری سیستان وبلوچستان گفت: در سیستان وبلوچستان ۲۰ سایت پرورش میگو با ۴۲ هزار هکتار مساحت شناسایی شده است .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، میران صداقتی، معاون آبزی پروری سیستان وبلوچستان  افزود: سواحل سیستان و بلوچستان بهشت آبزی پروری ایران نیز هستند چراکه به دلیل نزدیکی به خط استوا و درجه حرارت مطلوب در هشت ماه از سال مناسب برای پرورش میگو هستند.

وی اظهار کرد: میزان بالای مزارع و زمین‌های مستعد پرورش میگو در چابهار توجه ویژه سرمایه گذاران و اهتمام دولت را می‌طلبد از نظر کارشناسان سرمایه گذاری در پرورش میگوی چابهار بسیار مقرون به صرفه است و اصل سرمایه در مدت زمان اندکی برمی گردد.

به گفته صداقتی، سایت پرورش میگوی گواتر چابهار با ۴۰۰۰ هکتار مساحت غیر مفید و ۲۸۵۰ هکتار مساحت مفید در قالب ۱۰۷ مزرعه ۲۰ هکتاری و ۶ مزرعه ۲۰۰ ھکتاری فعال است.

وی  ادامه داد: امسال ۷ سرمایه گذار با زیر کشت بردن ۲۶ مزرعه در سایت گواتر مساحتی بالغ بر ۷۰۰ هکتار را به زیرکشت میگو برده اند که نسبت به سال گذشته رشد سه برابری در میزان مساحت کشت داشته است.

معاون آبزی پروری سیستان وبلوچستان بیان کرد: هرچند این میزان درب رابر مساحت بالای سایت پرورش میگوی گواتر وکل ۲۰ سایت پرورش میگوی شناسایی شده در چابهار چیزی نیست و لازم است سرمایه گذاران توجه ویژه تری نشان دهند و دولت نیز زیرساخت‌های سایر سایت‌های شناسایی شده را تامین کند.

وی اظهار کرد: بنا به برنامه ریزی ھای انجام شده قرار بوده در سال جاری بیش از ۱۰۰۰ ھکتار به زیر کشت برود که به دلایلی، چون کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش بھره برداران و فرسودگی شبکه برق مقدار کمتری میگو در سایت کشت شد.

وی تصریح کرد: امسال ۱۲۰۰ تن میگو از سایت پرورش میگوی گواتر برداشت شده است که بیش از ۹۰ درصد آن به بازار‌های کشور‌های امارات، روسیه و اروپا صادر و بقیه به مصرف داخلی می‌رسد.

معاون آبزی پروری سیستان وبلوچستان گفت: نوع میگوی کشت شده در سایت گواتر وانامی شیشه‌ای است که به گفته مقصودی بسیار بازار پسند ومورد توجه بازار بین المللی است.

صداقتی  افزود: با نظارت دامپزشکی و ۷۰۰ مرتبه آزمایش‌های مختلف، هیچ نوع بیماری درمیگو‌های پرورش یافته پیدا نشده است و شایعاتی که درباره بیماری لکه سفید وتلف شدن میگو‌های گواتر اخیرا در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده کاملا بی اساس است میگو‌های تنها یک مزرعه تلف شدند که دلیل آن ناشی از کمبود آب و اکسیژن و رشد جلبک بوده است.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.