وی گفت: مهمترین ماموریت ثبت احوال ثبت وقایع حیاتی در مهلتهای قانونی است که با همکاری دهیاران و شوراها در سطح روستاها سعی کردیم این مهم را به بهترین نحو صورت دهیم. ثبت احوال به گونهای عمل کرده تا سطح دسترسی مردم به ادارات ثبت احوال تسهیل شود به نحوی که در دولت یازدهم ۲۲ اداره ثبت در سطح استان افتتاح شده است.
دهمرده افزود: هم اکنون در ۵۲ نقطه استان خدمات ثبت احوال به مردم ارائه میشود و همچنین راهاندازی ۸ نمایندگی در بیمارستانهای بزرگ استان باعث شده شناسنامه نوزاد را در کمتر از ۱۰ دقیقه صادر و تحویل مراجعه کننده دهند. تمامی ادارات ثبت احوال در سطح استان به صورت آنلاین به پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور متصل هستند و این امر ارائه خدمات به مردم را تسهیل کرده است.
مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: یکی از فعالیتهای بزرگ ثبت احوال صدور کارت هوشمند ملی است که هم اکنون در استان با ظرفیت ۱۲۰ هزار نفر در طول ماه امکان پاسخگویی به مردم را داراست و تاکنون از جمعیت یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفری واجد شرایط، ۹۰۰ هزار نفر کارت هوشمند دریافت کردهاند و مقرر است تا پایان سال ۷۰۰ هزار درخواست کارت هوشمند ملی از متقاضیان اخذ و ۱۰۰ درصد جمعیت استان کارت هوشمند دریافت کنند.
وی با اشاره به اعتبار کارتهای ملی قدیمی تا پایان سال از دهیاران و شوراهای اسلامی خواست با راهنمایی و اطلاع رسانی به روستاییان تمامی مردم جهت اخذ کارت هوشمند اقدام کنند.
انتهای پیام/ع