سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به منظور مبارزه با گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در فیلیپین صورت می‌گیرد؛

ابراز امیدواری وزیر دفاع روسیه در خصوص گسترش همکاری‌های نظامی با فیلیپین

وزیر دفاع روسیه در دیدار با همتای فیلیپینی خود، آینده روابط مسکو-مانیل در بخش دفاعی را مثبت قلمداد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، با دِلفین لورنزانا، همتای فیلیپینی خود، دیدار و درباره همکاری‌های نظامی و دفاعی با وی گفتگو کرد. دیدار وزرای دفاع دو کشور در حالی صورت گرفته است که پیشتر مقامات مسکو و مانیل درباره صادرات تسلیحات از روسیه به فیلیپین به منظور کمک به این کشور در مبارزه با تروریسم به توافق رسیده بودند.

روز سه‌شنبه، سرگئی شویگو در ملاقاتی با همتای فیلیپینی خود گفت مسکو شراکت منطقه‌ای با مانیل را امیدوارکننده می‌داند و در حال همکاری با این کشور به منظور تقویت روابط دفاعی است.

شویگو پس از امضای توافقنامه‌ای درباره همکاری صنعتی نظامی میان روسیه و فیلیپین گفت: «مقامات کشورهای ما اولویت‌های استراتژیک همکاری‌های دوجانبه را ترسیم کرده اند. امروز، فعالیت‌ها برای اجرای توافق‌های به دست آمده،از جمله تقویت روابط در بخش دفاع، در جریان است.»

همچنین، نخستین قرارداد تامین راکت اندازهای آر پی جی-7 از روسیه به فیلیپین در نشست وزرای خارجه انجمن ملل آسیای جنوب شرقی (آسه‌آن) که هم اکنون در حال برگزاری است، حاصل شد.

این نخستین باری است که مسکو و مانیل توافقی در بخش همکاری‌های صنعت دفاعی به امضا رسانده اند. فیلیپین که مدت‌ها به عنوان متحد آمریکا به شمار می‌رفت، اکنون در خرید تسلیحات جدید از واشنگتن به مشکل برخورده است. رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، اعلام کرده است آمریکا شروط سختگیرانه‌ای ارائه می‌کند که تجارت با این کشور را دچار مشکل کرده است.

رودریگو دوترته در سفر ماه مه خود به روسیه برای دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، از تمایل مانیل برای دستیابی به تسلیحات پیشرفته روسیه از جمله بالگردها، هواپیماها و نیز تسلیحات هدایت شونده به منظور کمک به مبارزه علیه تهدیدهای تروریستی گفته بود. بر اساس گفته‌های سفیر فیلیپین در روسیه، ممکن است مانیل تا پایان سال جاری میلادی، چند توافق تسلیحاتی با روسیه حاصل کند.

همچنین، در میان عملیات علیه گروه‌های تروریستی وابسته به داعش در فیلیپین، این کشور نسبت به دریافت تسلیحات ضدتروریستی روسیه ابراز تمایل کرده است.

انتهای پیام/

 

همکاری نظامی روسیه و فیلیپین

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.