سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۲۱ درصدی درآمد‌های ثبتی مازندران

درآمد‌های ثبتی مازندران امسال ۲۱ درصد افزایش داشت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدحسن بهادر مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران از کسب بیش از ۴۵۶ میلیارد ریال درآمد‌های ثبتی در شش ماهه اول امسال خبر داد و گفت: درآمد‌های محقق شده استان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: ۲۶۶ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال آن مربوط به ردیف درآمد‌های استانی و ۱۹۰ میلیارد و ۱۲۵ میلیون ریال آن مربوط به ردیف درآمد ملی است.

بهادر گفت: درآمد مصوب استانی اداره کل ثبت اسناد و املاک در ۶ ماهه نخست امسال ۱۸۵ میلیارد و ۷۵ میلیون ریال بوده است که در این مدت علاوه بر تحقق درآمد مبلغ ۸۱ میلیارد و ۱۸۵ میلیون نیز مازاد کسب شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مازندران افزود: از مجموع این درآمد‌ها ۹۴ میلیارد و ۱۵۵ میلیون ریال درآمد حاصل از اجرای ماده ۱۷ قانون جامع بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۱۸ درصدر رشد داشته است.

بهادر گفت: بیش از ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال نیز بابت ۸ درصد سهم شهرداری‌ ها از درآمد سران دفاتر اسناد رسمی به حساب آن‌ها واریز شد و بر اساس قانون بودجه، از محل درآمد‌های خدمات ثبتی ۴۲ درصد به جمعیت هلال احمر و ۸ درصد به شهرداری‌ها تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه دومین دستگاه پردرآمد مازندران به دلیل استیجاری بودن ۱۰ واحد ثبتی در استان سالانه بیش از ۷ میلیارد ریال اجاره بهاء پرداخت می‌کند، افزود: با تلاش و پیگیری‌ های صورت گرفته ۴۷ میلیارد ریال بودجه عمرانی برای ساختمان در دست ساخت اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان ساری اختصاص داده شد.

انتهای پیام/ م

رشد درآمد‌های ثبتی در مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.