سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه ؛

نام نویسی بیش از ۴ هزار واجب التعلیم تبعه خارجی در مدارس استان

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: چهار هزار و ۳۰۷ واجب التعلیم تبعه خارجی امسال در مدارس استان نام نویسی کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،میثم برازنده مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه  اظهار داشت: این افراد با دریافت معرفی نامه از اداره کل اتباع خارجی سیستان و بلوچستان و ارائه به آموزش و پرورش استان اجازه تحصیل پیدا کردند.

وی افزود: هزار و ۸۴۷ نفر از این واجب التعلیمان در زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان سکونت دارند.

برازنده  تاکید کرد: با توجه به اینکه هیات دولت با هدف توسعه عدالت آموزشی و پیشگیری از افزایش آسیب‌های اجتماعی با صدور کارت حمایت تحصیلی برای افراد لازم تحصیل فاقد مدارک هویتی ایرانی و خارجی موافقت کرده است، همه واجب تعلیمان تبعه خارجی در سیستان و بلوچستان سر کلاس‌های درس حاضر شدند.

مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: با صدور این کارت امکان نام نویسی و تحصیل این افراد در مدارس تمام دوره‌های تحصیلی داخل کشور فراهم شده است.

برازنده اظهار داشت: در قالب اجرای این مصوبه، پس از بررسی‌های لازم برای تمام اشخاص فاقد مدارک هویتی واجب التعلیم ایرانی و تبعه خارجی در سنین بین ۶ تا ۱۸ سال تمام کارت حمایت تحصیلی صادر شده است.

وی افزود: با توجه به نبود جمع بندی کامل از تمام شهرستان‌های سیستان و بلوچستان فعلا امکان ارائه آمار کلی استان در زمینه تحصیل واجب تعلیمان ایرانی فاقد شناسنامه وجود ندارد.

وی گفت: از سال ۹۲ تا کنون حدود هشت هزار و ۳۰۵ پرونده فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار گرفت و برای بیش از ۲۵ هزار نفر شناسنامه صادر شده است.

بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۸۰۰ مدرسه در این استان در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.