سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سلیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

همکاری مشترک میان رشته‌ای دانشگاه علامه با دانشگاه عراق

رئیس دانشگاه علامه از همکاری مشترک رشته‌ای این دانشگاه با دانشگاه عراق خبر داد.

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به سفر خود به کربلا گفت: در واقع هدف از اين سفر در درجه اول بررسی همايشی بود كه درباره اربعين با همكاری ستاد اربعين برگزار کردیم.

وی ادامه داد: در اين زمينه مذاكراتی با دانشگاه كربلا و وزارت علوم عراق و همينطور مسئولين ايرانی مستقر در  سفارت ايران در عراق و بعثه رهبر معظم انقلاب انجام شد و اميدوار هستيم كه همايش امسال بتواند شكل‌گيری دبيرخانه دائمی را به خود بگيرد و به غناء اين حركت علمی كمک کند.

رئیس دانشگاه علامه افزود: هدف دیگر از این سفر  كه با حضور رؤسای 2 دانشگاه برجسته و تراز اول ايران يعنی دانشگاه صنعتی شريف و دانشگاه اصفهان انجام شد این است که  بتوانيم بنياد يک رابطه دائمی و تعامل مستمر را بين دانشگا‌ه‌های ايران و عراق برقرار كنيم، مخصوصاً دانشگاه‌های سطح يک ايران و عراق بتوانند بنياد روابط پايدار دانشگاهی را بنا کنند.

سلیمی تصریح کرد: همچنين در ديدار وزير آموزش عالی عراق بنا شد كه بورس‌های مختلف برای دانشجويان عراقی كه به ايران می‌آيند، در نظر گرفته شود و همينطور همكاری‌های دانشگاهی در حوزه رشته‌های مشترک، در حوزه برگزاری كارگاهی علمی و همچنين پروژه‌های پژوهشی مشترک بين دانشگاه‌های ايرانی و عراقی برگزار شود.

وی بیان کرد: امیدواریم در ماه‌های آينده شاهد شكوفايی در روابط دانشگاهی ايران و عراق و همينطور در حضور بيشتر دانشگاهيان ايران در محيط علمی و آموزشی عراق باشيم.

انتهای پیام/

 

همکاری دانشگاه علامه طباطبایی و دانشگاه عراق

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.