سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایمن سازی جاده‌ ها با احداث روشنایی

احداث روشنایی عاملی موثر در جهت ایمن سازی جاده‌ ها است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احمد آفرین محمد زاده  مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای مازندران از عملیات احداث روشنایی ۷ نقطه در محور‌های استان به طول ۸ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خبر داد و گفت: احداث روشنایی عاملی موثر در جهت ایمن سازی جاده‌ ها است.

وی افزود: مهمترین کارکرد سیستم‌های روشنایی ایجاد دید آسان و دقیق، امکان تشخیص وسایل نقلیه در فاصله مناسب، تشخیص به موقع موانع، علائم و تابلو‌های راهنمایی و رانندگی در محورهاست.

محمد زاده  گفت: حداقل مقدار مورد نیاز روشنایی سطح راه  بستگی به نوع آن، سرعت و حجم ترافیک شبانه راه، وضعیت مکان‌های اطراف راه و کاربری آن و همچنین میزان عبور و مرور عابرین پیاده دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای مازندران  با اشاره به احداث روشنایی به طول ۸ کیلومتر در محور‌های مازندران خاطر نشان ساخت محور‌های سوادکوه (منطقه دوگل و آلاشت) _. کمربندی  بابل، ساری و نوشهر، چالوس _دوربرگردان سی سنگان - محور شهید صالحی بابل و محور بهنمیر _کیاکلا  از جمله محور‌هایی هستند که عملیات روشنایی در آن‌ ها صورت پذیرفت.

گفتنی است بیش از ۴۰۰ کیلومتر از راه‌ های مازندران دارای روشنایی هستند.

انتهای پیام/ م

برنامه ریزی برای ایمن سازی جاده‌ های مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.