سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد رئیس دفتر مقام معظم رهبری از شیوع بازی نهنگ آبی

آیت الله محمدی گلپایگانی در آیین افتتاحیه ۲۰۰ مسجد در مناطق کم‌تر توسعه یافته کشور از شیوع بازی نهنگ آبی انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افتتاحیه ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق کم‌تر توسعه یافته کشور، صبح امروز مورخ سه شنبه دوم آبان ماه، با حضور آیت‌الله محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری و محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، در باغ بهشت برگزار شد.

آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاحیه ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی برکت در مناطق کم‌تر توسعه یافته کشور، با بیان این‌که اولین بنایی که در کره‌ی زمین بنا شد خانه‌ی کعبه بود که در مسجدالحرام واقع است، گفت: بحث بر سر این است که آن را حضرت آدم ساخته یا حضرت ابراهیم. اکثر مفسران معتقدند خانه‌ی کعبه توسط حضرت آدم ساخته شده و بعدها توسط حضرت ابراهیم مرمت شده است. در هر حال مسجد سابقه‌ی چند هزار ساله دارد.

وی افزود: چه کسانی باید مسجد بسازند؟ آیا هرکسی توفیق ساخت مسجد را دارد؟ کسانی این توفیق را دارند که مؤمن هستند، باور به قیامت دارند، اقامه‌ی نماز می‌کنند و زکات می‌پردازند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با بیان این‌که مسجد کانون‌های هدایت بسیار مهمی است، گفت: در احادیث قدسی آمده است که خداوند فرموده: «خانه‌های من در زمین مساجد هستند، که آسمان‌ها را نورافشانی می‌کنند.» پیامبر هم فرموده‌اند که مساجد خانه‌ی متقین هستند و هر که مسجد خانه‌اش باشد، خداوند جواز عبور از پل صراط، رحمت و آسایش او را تضمین کرده است.

محمدی گلپایگانی در ادامه به بیان چند حدیث دیگر پیرامون مسجد پرداخت و ادامه داد: مساجد در قیامت از بندگان خدا شکایت می‌کنند که ما بودیم، اما آن‌ها نیامدند. هم‌چنین پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: «کسی که یک چراغ در مسجد روشن کند، ملائکه و فرشتگان دائماً برای وی طلب مغفرت می‌کنند تا زمانی که آن چراغ خاموش می‌شود.»

وی با اشاره به این‌که مسجد سکوی پرش به آسمان است، گفت: مسجد اخوت اسلامی ایجاد می‌کند. نقشی که مساجد در طول تاریخ داشته‌اند، قابل توجه است. مسجد فقط محل نماز خواندن نبوده است.

آیت‌الله محمدی گلپایگانی افزود: مسجد عامل پیشگیری از فساد است، آیا سراغ دارید کسی را که به مسجد رفت‌وآمد کند، اما اهل فساد باشد؟ اگر می‌خواهیم فرزندان‌مان را بیمه کنیم باید راه مسجد را به او نشان دهیم.

وی با بیان این‌که اداره‌ی مسجد پس از ساخت آن نیز بسیار مهم است، گفت: از مسئولان بنیاد برکت درخواست دارم پس از تحویل مساجد نیز بر آن‌ها نظارت داشته باشند. باید امام جماعت و روحانی مسجد منظم باشد و با اهالی مسجد به‌خصوص نسل جوان رابطه‌ی دوستانه برقرار کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با انتقاد از کانال‌های تلگرامی افزود: اکنون با تهدیدات فزاینده‌ی فضای مجازی روبه‌رو هستیم و کانون خانواده‌ها در خطر هستند. بر اثر این تبلیغات مسموم، طلاق و اغفال نوجوانان و جوانان هم زیاد شده است. حتی شنیده‌ام چیزی مثل نهنگ آبی درست کرده‌اند. پادزهر این تبلیغات مسموم، مساجد هستند. با توجه به هجمه دشمن و نفوذ فرهنگی، امام جماعت هر مسجد باید با تک تک مسجدی ها بخصوص جوانان و نسل جوان، رفیق باشد.

آیت الله محمدی گلپایگانی  گفت‌: ان‌شاءالله بتوانیم مسجد و یا خانه‌ای بنا کنیم به عظمت و بزرگی خانه خدا که کاری بسیار بزرگ است.

وی با اشاره به گزارش وزارت خارجه آمریکا مبنی بر وضع حقوق بشر در ایران پیرامون اعدام قاچاقچیان و نبود ناظر بین المللی بر انتخابات ایران و همچنین عدم اجازه ازدواج بدون اذن پدر برای دختران گفت: مگر چنین چیزی وجود دارد و مگر قوه قضاییه اجازه چنین اعدام‌هایی می دهد؟ هنوز بسیاری از قاچاقچیان زندانی وجود دارند که اعدامشان متوقف شده است.

وی افرود: مگر در فرانسه انگلیس و آمریکا ناظران بین المللی وجود دارد که در ایران باشد؟

رییس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: یکی از خطرات بزرگی که نسل امروز غرب را تهدید می کند حرام‌زادگی است که تحت عنوان ازدواج سفید رواج پیدا می کند.

وی با اشاره به فعالیت ها و تلاش های رهبر انقلاب گفت: تلاش های شبانه روزی و وقت و بی وقت رهبری را می بینم که ایشان از صبح تا دیروقت مشغول هدایت و راهنمایی هستند و اگر ایشان نباشند خدا می داند چه خواهد شد.

آیت الله محمدی گلپایگانی در همین زمینه افزود: هیچکس پیش ایشان از نزدیک ترین افراد اجازه غیبت کردن ندارد و بسیار مهربان هستند. یکی از لذاتی که ایشان می برد دیدار با خانواده شهداست و درد دل هایشان را می شنود.

محمد مخبر رئیس دفتر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از ۲۰۰ مسجد و مرکز فرهنگی بنیاد برکت با تأکید بر نقش مساجد در تقویت ایمان و معنویت جامعه گفت: تمامی شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع‌مقدس و مدافعان حرم برآمده از پایگاه مساجد هستند؛ بنابراین باید مسجد را جدی بگیریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های کشور در حوزه‌های مختلف خاطرنشان کرد: ایران ۲۸۰۰ کیلومتر مرز آبی دارد که از همین منابع می‌توانیم کشور را اداره کنیم. همچنین ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های معدن و ... وجود دارد؛ به طوری که با این مشخصات نباید فقیر و بیکار در کشور داشته باشیم.

مخبر اظهار کرد: بیکاری و فقر ضد عدالت است و در این شرایط نیازمند یک عزم ملی برای رفع فقر و بیکاری هستیم؛ به همین منظور در ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، یک نهضت اساسی در چند محور اتفاق افتاده که مهمترین آن، رفع بیکاری است.

وی با بیان اینکه ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیش از ۴۰۰ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است، گفت: این راه با استفاده از همه ظرفیت‌های کشور ادامه خواهد یافت.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تأکید کرد:‌ ۴۵۰۰ روستا در ۳۱ استان کشور از سوی ستاد اجرایی هدف‌گیری شده و در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری برای ساخت ۱۰۰۰ مدرسه و آبادانی ۱۰۰۰ منطقه در حال اقدام است.

مخبر در پایان خاطر نشان کرد: از ۴۵۰۰ روستای هدف‌گیری شده، ۲۳۰۰ روستا به طور کامل مشکلاتشان را حل کرده‌ایم و در حدود ۱۰۰۰ روستا ۷۵ درصد مسائل حل شده است، همچنین در ۵۰۰ روستا حدود ۳۰ درصد مسائل حل شده که امیدواریم تا شهریور ماه آینده همه مشکلات در ۴۵۰۰ روستا رفع شود.

 

برای دیدن عکس های بیشتر اینجا کلیک کنید


انتهای پیام/

 

مراسم رونمایی از ۲۰۰ مسجد در مناطق کم‌تر توسعه یافته کشور

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.