سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس هلال احمر شهرضا خبر داد:

اجرای رزمایش شیمیایی در هفته پدافند غیرعامل در شهرضا

رئیس سازمان هلال احمر شهرضا گفت: در هفته پدافند غیرعامل رزمایش شیمیایی در شهرک صنعتی رازی شهرضا برگزار می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حسام سجادی شامگاه دوشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان با اشاره به برگزاری رزمایش شیمیایی در هفته پدافند در شهرستان شهرضا، اظهار داشت: شهرک شیمیایی رازی شرایط ویژه‌ای دارد و بزرگ‌ترین شهرک شیمیایی در استان اصفهان است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری این رزمایش، افزود: افزایش آگاهی و هماهنگی دستگاه‌های مرتبط با پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، پاسخگویی سریع و مقابله با تهدیدات شهرستان، آمادگی مقابله با چند بحران در یک زمان در شهرستان و ارائه راهکارهایی برای کاهش آسیب‌پذیری مردم از جمله اهداف برگزاری این رزمایش است.

رئیس سازمان هلال احمر شهرضا گفت: برآورد نواقص ایمنی و رعایت کردن دستورالعمل‌های مرتبط با پدافند غیرعامل و مدیریت بحران، شناسایی نقاط قوت، ضعف، تهدیدات و فرصت‌ها، کاهش تلفات و خسارات ناشی از انتشار مواد شیمیایی و حصول اطمینان از آمادگی اعضای شورای پدافند و مدیریت بحران از دیگر اهداف این رزمایش است.

وی با اشاره به ارزیابی سرعت عمل ادارات شهرستان در این رزمایش، بیان داشت: در راستای این رزمایش کمیته‌های جستجو و نجات، انتقال و درمان، امنیت عبور و مرور، خدمات‌رسانی، رفع آلودگی، ایمنی و حفاظت شهرک، هدایت و آموزش مردم روستا تشکیل می‌شود.

سجادی ابراز داشت: اجرای چنین رزمایش‌هایی در سطح شهرستان با توجه به شیمیایی بودن شهرک، سبب کسب تجربه برای سازمان‌های امدادی و امنیتی می‌شود که این تجربه نقش مهمی برای آن‌ها در هنگام روبه‌رو شدن با حوادث واقعی و بحران‌ها دارد.

وی در پایان ابراز کرد: آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، آتش‌نشانی و بسیج از دستگاه‌های مؤثر در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل هستند که می‌توانند با اجرای برنامه‌های مختلف پدافندی در حوزه خود آن را به تمام جامعه گسترش دهند.

 

انتهای پیام/م

 

جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان شهرضا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.