سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار قصرشیرین: ‌

آمادگی پذیرش زائران امام رضا (ع) ‌از استان دیاله و عراق را داریم

فرماندار شهرستان قصرشیرین گفت: آمادگی پذیرش زائران امام رضا (ع) ‌از استان دیاله و عراق را داریم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ فرامرز اکبری امروز در نشست استاندار کرمانشاه با مسئولین عراقی که در محل مرز خسروی برگزار شد اظهار داشت: از استاندار دیاله عراق تقاضا می‌کنیم مسئولان خانقین و مرز ارتباط بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا ما بتوانیم هر روز با یکدیگر ملاقات داشته باشیم تا زائرین ما برای تردد از مرز مشکلی نداشته باشند.

فرماندار قصرشیرین با بیان اینکه در این مدت علاوه بر ارائه خدمت در مرز خسروی خدمات اندکی نیز در مرز منذریه عراق انجام شده است گفت: ما این آمادگی را داریم که از مرز خسروی زائرین استان دیاله و سایر استانهای عراق را که قصد زیارت امام رضا (علیه‌السلام) دارند پس از اربعین پذیرا باشیم.

وی افزود: این برای همه ما افتخار است که خدمتگزار زائران امام حسین(علیه‌السلام) باشیم.

برای عبور زوار از کرمانشاه تا مرز خسروی هیچ مشکل خاصی نداریم

جعفر همتی امروز نیز در نشست استاندار کرمانشاه با مسئولین عراقی که در مرز خسروی برگزار شد اظهار داشت: برای عبور زوار اربعین حسینی از کرمانشاه تا مرز خسروی هیچ مشکل خاصی نداریم.

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در چندین سال گذشته، استان کرمانشاه تلاش دارند ارتباط بین استان ما و استان دیالی از مرز خسروی بیشتر شود گفت: در شرایط کنونی با توکل به خدا و عنایت ویژه امام حسین(علیه‌السلام) آمادگی فراهم کردن شرایط تردد زائران اربعین حسینی را داریم.

همتی با بیان اینکه بنابر پیش‌بینی‌ها از پنجم آبان‌ماه روزانه 30 تا 40 هزار زائر از مرز خسروی عبور خواهند کرد بیان کرد: از نیروهای دست‌اندرکار عراقی درخواست داریم که شرایط پذیرش این تعداد از زائران را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه در حدود یک سال است برای برنامه اربعین و زوار امام حسین(علیه‌السلام) کمیته‌های مختلفی تشکیل داده است عنوان کرد: از آنجایی که این کار برای اولین بار از این مرز انجام می‌شود به طور قطع دچار مشکلاتی و بحرانهاییخواهیم شد.

جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه با بیان اینکه به طور قطع عبور 500 هزار نفر و تامین محل اسکان، تغذیه، حمل و نقل و امنیت این تعداد زائر کار بسیار مشکلی خواهد بود بیان کرد: تا سه روز آینده زوار اربعین حسینی از این مرز عبور خواهند کرد و ما امیداوریم مسائل امنیتی، گذرنامه‌ و حمل و نقل به طرز مناسبی انجام شود.

وی با بیان اینکه ما انتظار داریم مسیر تردد زوار در عراق تا حسینیه که زائران ایرانی در آنجا ساکن می‌شوند امن باشد بیان کرد: امیدواریم عراق با امنیتی که برقرار می کند مسیر حرکت زائران از نجف به کربلا را شبانه‌روزی برای زائرین امن نگه دارند.

رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیاله:ایران بعد از بازگشایی مرز خسروی‌ پوشش هوایی شبانه از طریق پهباد داشته باشد

رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیاله گفت: درخواست داریم که نظام جمهوری اسلامی ایران بعد از بازگشایی مرز خسروی یک پوشش هوایی شبانه از طریق پهباد داشته باشد.

 سید صادق موسوی نیز در نشست ویژه اربعین که امروز در مرز خسروی برگزار شد اظهار داشت: بعد از برگزاری جلسات متعددی که در کشور عراق برگزار کردیم اکنون به مرحله حساسی که زیارت اربعین است، رسیده‌ایم و از ایران درخواست داریم که بعد از بازگشایی مرز خسروی یک پوشش هوایی شبانه از طریق پهباد داشته باشد.

رئیس کمیته امنیتی شورای استانداری دیاله گفت اکنون چالشهای فراوانی در عراق وجود دارد که فرماندهان ما با آن درگیر هستند اما نمی‌گذاریم این امر با تأثیری بر زیارت اربعین زائران داشته باشد.

موسوی با بیان اینکه به نمایندگی از رئیس و اعضای شورای استان دیاله اعلام می‌کنیم که آمادگی داریم این مسیر را برای زائرین باز کنیم بیان کرد: بعد از زیارت اربعین به همراه استاندار دیاله به کرمانشاه خواهیم آمد و از ایران به خاطر پشتیبانی‌ها از مردم عراق و به ویژه مقابله با داعش تقدیر خواهیم کرد

 

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.