سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات کالا به ارزش بیش از 360 میلیارد ریال از گمرک بیله سوار

فرماندار بیله سوار گفت: امسال به ارزش 360میلیارد و 750میلیون ریال کالا و محصول از گمرک بیله سوار صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 10درصد افزایش دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آرام حلیم فرماندار بیله سوار افزود: امسال حدود 20هزارو 500تن کالا و محصول از گمرک بیله سوار صادر شده که بیشترین آن مربوط به سیب زمینی، مصنوعات پلاستیکی، ملامین، مصالح ساختمانی، تره بار و سبزیجات، هندوانه ، مصنوعات فلزی، نخ و شکلات و خشکبار بوده است.

وی با اشاره به اینکه واردات در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته کاهش یافته است،بیان کرد: ارزش واردات این گمرک امسال 333هزار دلار بوده و از لحاظ وزنی و ارزش پولی 76 درصد کاهش را نشان می دهد.

فرماندار بیله سوار اضافه کرد: در شش ماهه امسال همچنین به ارزش 15میلیون دلار و به وزن 6هزارو 780تن کالا و محصول، صادرات چمدانی از گمرک بیله سوار صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی و ارزش پولی افزایش 230درصدی داشته است.

حلیم گفت: از این شاخص امسال تاکنون گمرک بیله سوار، رتبه نخست را در صادرات چمدانی در بین گمرکات کشور به دست آورده است .

وی با اشاره به اینکه ظرفیت این گمرک در صادرات محصولات کشاورزی دانش بنیان بالا است اظهار کرد: تعداد 50شرکت بازرگانی در حوزه صادرات در گمرک بیله سوار فعال بوده و 36 قلم کالا نیز از این مرز صادر می شود.

وی افزود: در صورتی که طرح منطقه آزاد تجاری- اقتصادی اردبیل در مجلس به تصویب نهایی برسد ظرفیت های گمرک بیله سوار در حوزه صادرات افزایش خواهد یافته و محدودیتهای صادرات کالا و کاستی های آن نیز به مسئولان کشوری از طریق مکاتبات و گزارشات انعکاس داده شده است.

 

انتهای پیام/ح

افزایش 10 درصدی صادرات کالا از گمرک بیله سوار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.