سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطلاعیه بهداشتی دامپزشکی برای پیشگیری از آنفلوانزای پرندگان

اداره دامپزشکی شهرستان آبیک با صدور اطلاعیه ای از مرغداران خواست اجرای دقیق ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای در واحد مرغداری را در دستور کار خود قرار دهند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ با توجه به فرا رسیدن فصول سرد سال و مهیا بودن زمینه بروز بیماریهای واگیردار لازم است تا نکات زیر رعایت شود .

در این اطلاعیه بر ضد عفونی کردن وسایل نقلیه ای که وارد مرغداری می شوند ، تعویض لباس و کفش ، ضدعفونی دست ها و برقراری دوش برای بازدید کنندگان و شاغلین در مرغداری تاکید شده است .

همچنین توصیه شده تا برای دریچه ها و منافذ سالن های مرغداری و انبار دان به منظور غیرقابل نفوذ کردن آنها برای ورود پرندگان آزاد پرواز و یا مهاجر تعبیه توری ایجاد شود .

استفاده از حوضچه ضدعفونی در مدخل ورودی مزرعه ، ضدعفونی دان و مواد اولیه مورد مصرف ، تامین جوجه یکروزه حتی الامکان از مزارع مرغ مادر منطقه و خودداری از مصرف پودر حاصل از ضایعات کشتارگاهی و جوجه کشی در تغذیه طیور از مواردی است که بر آن تاکید شده است .

اداره دامپزشکی شهرستان آبیک ضمن تاکید بر تهیه واکسن از منابع معتبر داخل استانی از مرغداران خواست تا از واکسن های قابل مصرف در هچری(نیوکاسل سویه ملایم-برونشیت) و واکسن دوگانه(نیوکاسل-آنفلوآنزا) در کارخانجات جوجه کشی استفاده کنند .

اعلام زود هنگام بیماری به اداره دامپزشکی ، اصلاح و رعایت روشهای مناسب حذف لاشه ها و ضدعفونی و آهک پاشی معابر و راههای منتهی به واحد از مواردی است که در این اطلاعیه به آن توصیه شده است .

انتهای پیام/

 

اجرای دقیق ضوابط بهداشتی – قرنطینه ای در واحد مرغداری

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.