سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آقابابایی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دولت عراق هنوز رسما بازگشایی مرز خسروی را ابلاغ نکرده است

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: دولت عراق هنوز به صورت رسمی بازگشایی مرز خسروی را ابلاغی نکرده و گمانه زنی دراین باره دقیق نیست.

مجید آقابابایی دبیر ستاد مرکزی اربعین در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره مهم‌ترین تصمیمات اتخاذ شده در وزارت کشور برای برگزاری مراسم اربعین، اظهار کرد: در مهم‌ترین تصمیمات با مقامات عراقی، برای صدور روادید دلار را حذف کردیم.

آقابابایی افزود: هماهنگی‌های لازم برای اتباع افغانستان که در خاک ایران به صورت مجاز حضور و قصد دارند در مراسم اربعین شرکت کنند، انجام دادیم و از روز شنبه عملا ثبت نام برای صدور ویزای این زائران با اجازه دولت عراق آغاز شده است.

هزینه صدور ویزا برای اتباع افغان در ایران تفاوتی با زائران ایرانی ندارد

وی ادامه داد: هزینه صدور ویزا برای اتباع افغان که در خاک ایران حضور دارند با همان هزینه صدور ویزای اتباع ایرانی یکسان است و تفاوتی ندارد.

دبیر ستاد مرکزی اربعین تصریح کرد: زائران کشور پاکستان و سایر کشورها برای تهیه روادید اربعین باید پیگیری لازم را برای دریافت روادید عراق از کشور خودشان انجام دهند.

آقابابایی با اشاره به دلیل افزایش هزینه صدور روادید اربعین گفت: مبلغ هزینه صدور روادید برای زائران در مجموع با احتساب همه دریافتی‌ها 199 هزار و 500 تومان است و این مبلغ با نوسانات نرخ ارز به این میزان رسید و تغییر آنچنانی نداشته است.

وی افزود: تحولات ارزی در صدور روادید اربعین برای زائران تأثیر گذار بود به همین دلیل با هماهنگی دولت عراق برای صدور روادید دلار را از چرخه مبادلات ارزی حذف کردیم.

مشکل خاصی برای اعزام زائران اربعین به کشور عراق وجود ندارد

دبیر ستاد مرکزی اربعین در ادامه با اشاره به مهم‌ترین تصمیماتی که قرار است با دولت عراق در زمینه برگزاری اربعین اتخاذ کنند، گفت: روند پیگیری خروج زائران برای شرکت در مراسم اربعین با شیب ملایم آ‌غاز شده است و با توجه به نزدیک شدن به ایام اربعین تعداد زائران افزایش می‌یابد، مشکل خاصی هم برای اعزام زائر به کشور عراق وجود ندارد.

آقابابایی با بیان اینکه منتظر اعلام دولت عراق برای اعزام زائران از مرز خسروی هستیم، افزود: اکنون در حال انجام هماهنگی و پیگیری هستیم و منتظر اعلام زمان بازگشایی مرز خسروی توسط دولت عراق هستیم تا زائران اربعین ازاین پایانه مرزی به کربلا مشرف شوند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پنجم ماه صفر مرز خسروی برای خروج زائران بازگشایی می‌شود، گفت: دولت عراق هنوز به صورت رسمی بازگشایی مرز خسروی را ابلاغی نکرده است و  گمانه زنی دراین باره دقیق نیست.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.