سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جولایی خبر داد

5 هزار و 303 زندانی غیرعمد در نیمه نخست سال 96 آزاد شدند

مدیر عامل ستاد دیه کشور گفت: تعداد 5 هزار و 303 مددجوی جرایم غیرعمد در نیمه نخست سال 96 با مجموع بدهی ۴هزار میلیارد ریال از بند زندان آزاد شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سید اسدالله جولایی با اشاره به رشد 38 درصدی آزادی‌های ستاد دیه کشور اظهار کرد: به اعتبار 313 جشن گلریزان ویژه ماه مبارک رمضان و کمک‌های نوع‌دوستانه خیرین در نیمه نخست سال‌جاری 5 هزار و 303 زندانی جرایم غیرعمد و غیرکلاهبرداری با مبلغ بدهی 4 هزار میلیارد و 172 میلیون ریالی از بند حبس رهایی یافتند که در روند آزادی این بدهکاران مالی و دیه، رقمی معادل 164 میلیارد تومان از سوی اولیاءدم و طلبکاران خصوصی گذشت رضایتمندانه شده است.

مدیر عامل ستاد دیه کشور بیان کرد: خراسان‌رضوی با 575 مورد بیشترین تعداد آزادی را به خود اختصاص داده و در رتبه بعدی گیلان با 491 محکوم، تهران با 405 محبوس و استان‌های فارس و اصفهان نیز هر کدام با فراهم کردن زمینه آزادی 360 زندانی در صدر این فهرست قرار دارند.

وی در تفکیک جرایم افراد آزاد شده گفت: 411 مددجو بابت ناتوانی در پرداخت دیه ناشی از حوادث کارگاهی و رانندگی، 3466 زندانی به دلیل بدهی‌های مالی و 1427 مرد ایرانی نیز با عنوان عدم استطاعت مالی در پرداخت مهریه و نفقه در بند بودندکه به همت هموطنان از حبس نجات یافتند.

مدیرعامل ستاد دیه کشور یادآور شد: در جمع افراد آزاد شده 183 زن حضور دارند که این تعداد محبوس نسبت به نیمسال 95 رشدی دو برابری داشته است.

انتهای پیام /

چه تعداد زندانی در سال 96 آزاد شدند؟

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.