سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز فعالیت انجمن متخصصان حفاظت و مرمت میراث فرهنگی در آذربایجان شرقی

انجمن متخصصین حفاظت و مرمت بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی با هدف ترویج دانش تخصصی حفاظت و مرمت میراث فرهنگی فعالیت خود را در آذربایجان شرقی آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مهرداد عظیمی مدیر عامل انجمن متخصصین حفاظت و مرمت بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی ، با بیان این‌که اعضای هیات مدیره انجمن، همگی از دانش آموختگان دانشگاه‌های برتر کشور در حوزه‌ی حفاظت و مرمت میراث فرهنگی هستند، گفت: داشتن درکی جامع از سیستم مدیرت شهری، مدیریت میراث فرهنگی، وضعیت و جایگاه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی و نیز دانش به روز در حوزه حفاظت و مرمت میراث فرهنگی از ضروریات است.

وی اظهار کرد: انجمن متخصصین حفاظت و مرمت بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخ با تغییرات سیستمی ایجاد شده در نوع نگرش کلان و خرد در رابطه با میراث فرهنگی به ویژه بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، سیستم‌های سنتی مدیریت شهری و مدیریت میراث فرهنگی، آشنایی کامل دارند و درصدد انتقال این دانش به لایه‌های مختلف جامعه هستند.

وی ادامه داد: انجمن در نظر دارد که در راستای ترویج دانش تخصصی حفاظت و مرمت بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی با برگزاری همایش‌ها، نشست‌های تخصصی، انتشار نشریات و مقالات تخصصی در این زمینه و همکاری با سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها نقش پررنگی را در این حوزه داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که انجمن متخصصان حفاظت و مرمت میراث فرهنگی تشکلی مردم نهاد و غیردولتی است، بیان کرد: علاقه‌مندان حوزه حفاظت و مرمت میراث فرهنگی می‌توانند از طریق پست الکترونیکی به آدرس Ngo.eabhc@gmail.com با انجمن در ارتباط باشند تا با همکاری یکدیگر بتوانیم نقش موثری در حفاظت و مرمت صحیح آثار تاریخی آذربایجان شرقی به ویژه بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی آن، ایفا کنیم.

 

انتهای پیام/ش

فعالیت انجمن متخصصان حفاظت و مرمت میراث فرهنگی در آذربایجان شرقی آغاز به کارکرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.