سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آیت الله فاضل لنکرانی در مراسم چهلمین سالگرد ارتحال مصطفی خمینی:

فقاهت مرحوم حاج آقا مصطفی در حد بسیار بالایی بود

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: سید مصطفی خمینی در کنار امام راحل رشد کرد و در فقاهت، فلسفه، تفسیر و عرفان به مرتبه جامعی رسیده بود.

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در همایش بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال سید مصطفی خمینی، اظهار کرد: شخصیتی همچون مرحوم سید مصطفی خمینی که در کنار امام راحل رشد کرد در فقاهت، فلسفه، تفسیر و عرفان به مرتبه جامعی رسیده بود.

وی ادامه داد: فقاهت حاج آقا مصطفی در حد بسیار بالایی بود و در مسئله ولایت فقیه می گوید که ولایت فقیه بحث نظری نیست و برای اثبات آن نیازی نیست به سراغ روایات برویم، بلکه یک موضوع روشنی است.

وی ادامه داد: من معتقدم بهترین جایگاه برای شناخت اصول مبنای امام (ره) تقریرات حاج آقا مصطفی است. وی بر ابتدای تفسیرش ثواب آن را به امام حسین (ع) اهدا می کند، ببینید که روح  ولایت چقدر در این پدر و پسر عمیق بوده است.

ایت الله فاضل لنکرانی اضافه کرد: حاج آقا مصطفی برای علم تفسیر موضوع، غایت و تعریف درست می کند و بحث های خوبی در این موضوع دارد که نشان دهنده احاطه او به بحث تفسیر است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه باید فقه امام را احیا کنیم، خاطر نشان کرد: مرحوم حاج آقا مصطفی به ریز علوم احاطه کاملی داشت.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.