سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مخترع جوان ارومیه ای در انتظار حمایت

شهرام غفاری مخترع اهل ارومیه در کارنامه درخشان خود ۳۵ اختراع دارد که ۱۵ اختراع را به ثبت جهانی رسانده است و همچنان در انتظار حمایت مسئولان استانی و کشوری است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اعتلای ایران اسلامی و دستیابی به علوم و فنون جدید در گروی غیرت و همت نخبگان، مخترعان و استعداد‌های برتر کشور است بنابراین باید از نخبگان و دانشمندان ایرانی و بومی حمایت شود.

شهرام غفاری مخترع اهل ارومیه؛ دارنده  مدال‌های مختلف طلا،نقره و دیپلم افتخار از کشور‌های مختلف جهان و در کارنامه درخشان خود ۳۵ اختراع دارد که ۱۵ اختراع  را به ثبت جهانی رسانده است.

نبود حمایت از سوی مردم و مسئولان، نداشتن انگیزه و سرمایه باعث می‌شود که ظرفیت‌های بالقوه‌ی علمی کشور را از دست دهیم و سایر کشور‌های جهان از امتیازات علمی کشورمان استفاده کنند؛ که مصداق بارز این موضوع شهرام غفاری مخترع جوان اهل ارومیه است که طراحی و ساخت چندین کالای ضروری و مورد نیاز بشر را در کارنامه خود دارد که متاسفانه از سوی مسئولان کشوری و استانی حمایت نشده و هم اکنون کشور هم جوار استان آذربایجان غربی، ترکیه برای پیشرفت و آبادانی کشور از نابغه ای ایرانی نهایت استفاده را می کند.

دفندر وسیله ای برای دفع حشرات و جانوران موذی


شهرام غفاری دارنده‌ی مدال طلای مسابقات جهانی اختراعات نورنبرگ آلمان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ با اشاره به اختراع دفندر مدرن برای دفع حشرات موذی در فرودگاه‌ها و کارخانجات موادغذایی افزود:برای اولین بار در جهان موفق شدم وسیله ای برای مبارزه با جانوران و حشرات موذی طراحی کنم.
وی ادامه داد:در این طرح  از سموم شیمیایی استفاده نشده و سالم‌ترین راه برای دفع حشرات موذی در مکان‌های عمومی و خصوصی مانند فرودگاه‌ها و کارخانجات مواد غذایی است.
کارشناس الکترونیک افزود: محدوده شنوایی انسان ۲۰ تا ۲ هزار هرتز را شامل می‌شود که فروصوت نامیده می‌شود و امواجی که محدوده شنوایی آن بالاتر ۲ هزار هرتز باشد فراصوت نام دارد که از محدوده شنوایی انسان خارج است و هیچ ضرری برای انسان ندارد، ولی می‌تواند به راحتی حشرات و جانوران موذی را دفع کند.
غفاری ادامه داد: با استفاده از امواج فراصوت و فرکانس آزار دهنده توانستم این دستگاه را اختراع کنم .


وی با اشاره به اینکه دفندر‌ها در انواع مختلفی کاربردهای مختلفی دارند گفت:دفندر پرندگان برای نصب در فرودگاه‌ها طراحی شده که کشور ترکیه با ۵۵ فرودگاه فعال برای نصب و راه اندازی دفندر پرندگان پیشتازی می‌کند.
غفاری با اشاره به نصب و راه اندازی این سیستم در فرودگاه‌های کشور نیز گفت:متاسفانه نبود سرمایه و پول در کشور باعث شده مسئولان حمایت نکنند و فقط برای نخستین باردر کشور در فرودگاه ارومیه برای دفع پرنده‌های مزاحم و افزایش ایمنی پرواز‌ها نصب شده است.
کارشناس الکترونیک گفت:دستگاه دفع کننده حیوانات مضر و موذی با استفاده از امواج فراصوت درسال ۲۰۱۳ درسازمان مالکیت‌های فکری جهان به نام کشورمان ثبت شده است و تاکنون مدال طلای مسابقات اختراعات مالزی، کرواسی، تایوان و استانبول و نقره اختراعات سوییس را کسب کرده ام.

تولید کم‌مصرف‌ترین رادیاتور جهان

شهرام غفاری به ساخت کم مصرف‌ترین رادیاتور حرارتی جهان اشاره کرد و گفت: این رادیاتور حرارتی که هات پانل نام دارد فقط با مصرف ۱۰۰ الی ۲۰۰ وات برق و با گرمایش ۷۰ درجه‌ای ظرفیت گرم کردن یک اتاق ۲۰ مترمربعی را دارد.
این مخترع ادامه داد: رادیاتور حرارتی به صورت هوشمند عمل می‌کند و وقتی دمای اتاق به دمای مطلوب رسید درجه حرارت آن کاهش می‌یابد.
غفاری   افزود:مهمترین ویژگی‌های این سیستم مقاوم بودن در برابر انفجار و آتش سوزی، داشتن شیشه مقاوم و نشکن است.
وی هدف از ساخت  رادیاتور حرارتی را نصب در پایگاه‌های نظامی در نقاط صفر مرزی عنوان کرد و افزود: منطقه آذربایجان غربی یک منطقه سرد و کوهستانی و در زمستان‌های هوا به شدت سرد و کولاک است به همین دلیل  سوخت رسانی به مناطق مرزی و صعب العبور سخت است که به راحتی می توان  از این رادیاتور حرارتی  در آن مناطق نصب کرد تا سربازان مشکل گرما و آب گرم نداشته باشند.


بر این اساس این گزارش ۳۰ درصد از تولیدات شهرام غفاری در بازار ترکیه و ۷۰ درصد دیگر نیز در بازار‌های جهانی به فروش خواهد شد.

 

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
احمد بهادری
۱۱:۱۰ ۱۳ آذر ۱۴۰۲
سلام
وقت شما بخیر
یکدستگاه از رادیاتور میخام
بهنام میرزای
۲۱:۳۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
سلام در مورد دستگاه دفندر میخواستم مزاحم بشم من روسیه هستم و در صورت امکان در درجه اول برای خودم سفارش بدم این دسگاه رو در ثانی این شهری که هستم در سال حشرات موزی از جمله پشه و پشه ریز خیلی زیاد هست اگر انشالله دستگاه جواب بده سفارش زیادی خواهم داد
ایران عزیز
۱۲:۵۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
اکثرمامتاسفانه وقتی کسی زمین می خوردخوشحالیم وقدرنعمتهای خودرابایدبدانیم
ایران عزیز
۱۲:۵۹ ۰۱ آبان ۱۳۹۶
اکثرمامتاسفانه وقتی کسی زمین می خوردخوشحالیم وقدرنعمتهای خودرابایدبدانیم