سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشرف بانوان مروج حجاب در كشورهای اروپايی به بارگاه رضوی

هشت تن از بانوان مروج عفاف و حجاب و فعال فرهنگی از كشورهای آلمان، اتريش، هلند و تركيه به بارگاه منور رضوی مشرف شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ گولاله عول كو فعال فرهنگی از كشور هلند گفت: در سال‌هايی كه محجبه شده‌ام، رفتارهای نژادپرستانه و تحقيرآميز فراوانی را تجربه كردم و در مقاطعی حتی از ادامه تحصيل من در دانشگاه نيز ممانعت كردند.

وی افزود: از وقتی حجاب را به عنوان پوشش برتر انتخاب كردم توسط دوستانم طرد شدم و بسيار مورد تمسخر قرار گرفتم.

وي گفت: من حجاب اسلامی را آگاهانه و نه از روی اجبار انتخاب كردم و در اين مسير استوار خواهم ماند؛ از امام رضا(ع) مي‌خواهم كه مرا ياری كند و هر روز بر ايمانم در ادامه هدفی كه برای زندگی انتخاب كرده‌ام بيافزايد.

آرزو چيكن كايا شاعر اهل بيت(ع) از كشور اتريش نيز گفت: خواهان ارتباط بيشتر با مراكز اسلامی و شيعی جمهوری اسلامی ایران و در راس آن‌ها آستان قدس رضوی هستيم.

وی افزود: ما خود را خادم امام رضا(ع) در اتريش می‌دانيم و مشتاقيم كه سيره و سبک زندگی امام هشتم(ع) را به جوانان و بانوان اروپايی معرفی كنيم.

بلگين يالچين از كشور تركيه با بيان اينكه حامل سلام عاشقان و ارادتمندان به امام رضا(ع) هستم، گفت: در ماه محرم امسال در شهرمان خيمه عزای سيدالشهدا(ع) را برپا كرديم و آمده‌ام تا اجازه سفر اربعين و تشرف به كربلای معلی را از امام رضا(ع) بگيرم.
وی افزود: شيعيان تركيه از امام خمينی(ره) بسيار تاثير گرفته‌اند و معتقدند در عصر حاضر اسلام ناب را ايشان به جهانيان معرفی کردند.

گفتنی است اين گروه ضمن ديدار با معاون تبليغات اسلامی آستان قدس رضوی با حضور در رواق دارالرحمه حرم مطهر امام رضا(ع) با بخشی از فعاليت‌های بين‌المللی اداره زائران غيرايرانی آشنا شدند.

انتهای پیام// م.م

تشرف به حرم مطهر رضوی

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.