سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون والى سمنگان حکم برکناری اش را نپذیرفت!

«اخترمحمد خيرزاده» امروز در حالی از سوى والى سمنگان به عنوان معاون اين ولايت معرفى شد که معاون پيشين اين ولايت (ضيا‌ء الدين ضياء)، با اين اقدام مخالفت کرده و گفته است که به کارش ادامه مى دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «اخترمحمد خيرزاده» امروز در حالی از سوى والى سمنگان به عنوان معاون اين ولايت معرفى شد که معاون پيشين اين ولايت (ضيا‌ء الدين ضياء)، با اين اقدام مخالفت کرده و گفته است که به کارش ادامه مى دهد.

اخترمحمد خيرزاده، بعد از پنج سال کار به عنوان معاون والى اين ولايت، در ماه ثور/ اردیبهشت سال ججاری از سمتش برکنار و ضياء الدين ضياء که پيش از آن رئيس شوراى ولايتى سمنگان بود به جای او به کار گماشته شد.  

در ماه اسد/ تیر سال جاری، دوباره خيرزاده به جای ضياء به حيث معاون والى تعيين شد، اما برخى از مردم و اعضاى شوراى ولايتى با تقرر دوبارۀ خيرزاده مخالفت کردند و ضياء به حيث معاون والى به کارش ادامه داد.

امروز اما طى مراسمی، عبدالکريم خدام، والى سمنگان خيرزاده را رسماً به عنوان معاون خود معرفى کرد اما ضيا‌ء الدين ضياء در جلسه معارفه با این اقدام والی مخالفت کرد.

وی گفت که داکتر «عبدالله عبدالله»، رئيس اجرايى حکومت وحدت ملی به او گفته است که به حيث معاون والى اين ولايت به کارش ادامه دهد.    

والى سمنگان نیز افزود که او بر اساس دستور ارگان هاى محلى، خيرزاده را به حيث معاون معرفى کرده است.

سرانجام، ضيا‌ء به دفتر معاونت ولايت رفت و گفت که به کارش به حيث معاون والى ادامه مى دهد و اخترمحمد خيرزاده، در يکى از شعبات ديگر به حيث معاون والى کارش را آغاز کرد.

این در حالی است که اداره مستقل ارگان هاى محلى گفت که اخترمحمد خيرزاده به اساس پيشهاد اين اداره و منظورى رئيس جمهور به عنوان معاون والى سمنگان، تقرر يافته و امروز رسماً معرفى شده است. 

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.