سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد افغانستان از افزایش سه برابری تعرفه های گمرکی توسط پاکستان

مسئولان وزارت تجارت و صنایع افغانستان گفتند که این وزارتخانه در مورد افزایش قیمت‌ تعرفه‌های گمرکی پاکستان بر محصولات صادراتی افغانستان خواستار توضیح از سوی طرف های پاکستانی شده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان وزارت تجارت و صنایع افغانستان گفتند که این وزارتخانه در مورد افزایش قیمت‌ تعرفه‌های گمرکی پاکستان بر محصولات صادراتی افغانستان خواستار توضیح از سوی طرف های پاکستانی شده اند.

از یک هفته پیش بدینسو، پاکستان قیمت تعرفه‌های گمرکی خود بر بیش 120 محصول صادراتی تاجران افغان  از جمله میوه‌های تازه را سه برابر افزایش داده است.

مسئولان اتاق تجارت و صنایع افغانستان از افزایش افزایش قیمت‌ تعرفه‌های گمرکی پاکستان بر محصولات صادراتی افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفته اند که اگر قیمت تعرفه‌های گمرکی پاکستان کاهش نیابد تاجران افغان و پاکستان به ویژه صادر کنندگان میوه‌های تازه متضرر خواهند شد.

«خان جان الکوزی»، معاون اتاق تجارت وصنایع روز گذشته از حکومت‌های پاکستان و افغانستان خواست که هر چه زودتر در این زمینه وارد تفاهم شده و از ضرر مالی تاجران جلوگیری کنند.

«مسافر قوقندی»، سخنگوی وزارت تجارت گفت : «چهار شنبه گذشته (26میزان) این وزارت با ارسال نامه ای به سفارت پاکستان در این باره خواستار وضاحت شده است.»

وی افزود که این وزارت منتظر است طرف پاکستانی در این باره وضاحت دهد ولی تاکنون جوابی از سوی پاکستان در این مورد ارسال نشده است.

انتهای پیام/

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.