سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم؛

۱۰۰ واحد نانوایی غیرمجاز در استان قم فعالیت می‌کنند

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم گفت: حدود ۱۰۰ واحد نانوایی غیرمجاز و فاقد پروانه در قم وجود دارد که در حال تعامل و مذاکره برای ساماندهی آن‌ها هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اکبر زارعی ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی، با اشاره به مشکلات اتحادیه و نانوایان استان اظهار داشت: یکی از مشکلات بزرگ نانوایان کیفیت پایین آرد است و متأسفانه گندم داخلی خاصیت قرصی شدن کمی داشته و نانوایان مجبور به افزودن نمک به آن هستند.

وی با بیان اینکه گندم تولید استان تنها کفاف 3 ماه نان قم را داده و ما مجبور به واردات 9 ماهه گندم هستیم، افزود: استان قم به علت زائرپذیر بودن نیاز به افزایش کیفیت آرد و نان در آن بیش‌ازپیش احساس می‌شود و هیچ نانوایی قصد کاهش کیفیت نان خود را ندارد.

رئیس اتحادیه نانوایان استان قم با تأکید بر اینکه نانوایان جزء تقسیم‌کنندگان روزی مردم هستند، ابراز کرد: دومین مشکل نانوایان نرخ نان است و حدود سه سال از تثبیت نرخ نان می‌گذرد و این در شرایطی بوده که هزینه‌های کارگر، اجاره، آب، برق، گاز و غیره افزایش داشته است.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید با مدیریت طوری هزینه‌های نانوایان و مردم را در نظر بگیرد که این ثابت ماندن نرخ‌ها به نانوایان فشار نیاورد و نانوایان و خانواده آنان نیز جزئی از این مردم هستند که دولت باید جلوی حواشی این موضوع را بگیرد.

زارعی با اشاره به وجود 920 نانوایی در استان قم تصریح کرد: 830 نانوایی در قم متمرکز هستند که از این تعداد حدود 300 نانوایی سنگک، 300 نانوایی لواش، 150 نانوایی بربری و مابقی هم تافتون و فانتزی هستند.

وی با بیان اینکه از این تعداد نانوایی 150 واحد به‌صورت آزاد پز هستند، ادامه داد: حدود 100 واحد نانوایی غیرمجاز و فاقد پروانه در قم وجود دارد که در حال تعامل و مذاکره برای ساماندهی آن‌ها هستیم.

انتهای پیام/ز

100 واحد نانوایی غیرمجاز در قم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.