سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت ظرفیت سازی در مرکز اسناد و کتابخانه ملی همدان

رئیس شورای شهر همدان گفت: مرکز اسناد و کتابخانه ملی در همدان باید به دنبال ظرفیت‌سازی باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ ابراهیم مولوی رئیس شورای شهر همدان پیش از ظهر یکشنبه در دیدار مدیران سازمان اسناد و کتابخانه ملی که پیرامون احداث ساختمان و فضای مناسب برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور در همدان برگزار شد، افزود: نگاه شورا و شهرداری به مرکز اسناد و کتابخانه ملی غرب کشور ظرفیت سازی برای همدان است.

وی با اشاره به اینکه اسناد و مدارک ملی به عنوان ثروت های فرهنگی کشور هستند ادامه داد: باید در راستای حفظ و نگهداری این اسناد ارزشمند با تعامل و همکاری هم گام برداریم.

رئیس شورای شهر همدان همچنین با بیان اینکه همدان به واسطه پیشینه تاریخی اولین پایتخت مدنیت شهری است، اظهار داشت: همدان در طول تاریخ فراز و نشیب هایی به دنبال داشته و یافته هایی از تاریخ مدنیت و تمدن آن وجود دارد که این پیشینه باعث غرور و افتخار برای ما است.

مولوی همچنین به مرکزیت همدان در بین ۵ استان غرب کشور به عنوان مرکز اسناد و کتابخانه های این استانها اشاره کرد خاطر نشان کرد: این مرکزیت برای ما دارای اهمیت بوده بر این اساس باید در راستای حفظ هویت و پیشینه فرهنگی خود تلاش کنیم.

وی به درخواست سازمان اسناد و کتابخانه های ملی ایران پیرامون کمک به احداث ساختمان جدید مرکز اسناد و کتابخانه های ملی غرب کشور در همدان بیان کرد: در این راستا شورا و شهرداری همدان تا حد امکان کمک خواهد کرد و مرکز اسناد و کتابخانه های ملی غرب کشور می تواند این ساختمان را در شهرک اداری احداث کند.

وی ادادمه داد: شهرداری همدان اسناد ارزشمند تاریخی از پیشینه همدان دارد که بخشی از این اسناد در فرهنگسراها نگهداری و نمایش داده می شود که برای حفظ و نگهداری آنها می توان بخش عمده ای از این اسناد را به مرکز اسناد ملی انتقال داد.

مولوی آمادگی شورا وشهرداری همدان را در زمینه همکاری با سازمان اسناد و کتابخانه های ملی برای احداث ساختمان جدید برای این مرکز در غرب کشور اعلام کرد.


انتهای پیام/ج

ضرورت ظرفیت سازی در مراکز اسناد و کتابخانه ملی

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.