سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید تضمینی ۹۸ هزار تن گندم از گندمکاران مازندرانی

۹۸ هزار تن گندم به صورت تضمینی امسال از گندمکاران مازندرانی خریداری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، جعفری مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور گفت: ۵ میلیارد تومان دیگر از طلب گندمکاران مازندرانی، امروز به حساب آن‌ها واریز شد.

وی افزود: امسال ۹۸ هزار تن گندم به ارزش ۱۲۸ میلیارد تومان به صورت تضمینی از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۲ کشور با عذرخواهی از کشاورزان گندمکار، بابت تاخیر در پرداخت طلب آن‌ها گفت: تلاش می‌شود به زودی ۲۵ میلیارد تومان از باقی مانده طلب گندمکاران پرداخت شود.

جعفری با اشاره به فعالیت ۱۹ کارخانه تولید آرد در استان مازندران گفت: این واحد‌ها با ظرفیت تبدیل ۴۰۰ هزار تن گندم به آرد، وظیفه تأمین آرد تعداد ۳ هزار و ۴۰۰ خبازی یارانه‌ای و بیش از ۷۰۰ خبازی آزادپز را برعهده دارند.

وی ادامه داد: یکی از بهترین آرد برای کیفیت نان مناسب که در کشور مصرف می‌شود آرد موجود در نانوایی‌های یارانه‌ای است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه دو کشور افزود: ۴ هزار و ۱۰۰ نانوایی در مازندران درجه‌بندی شد که کمتر از ۳۰ درصد درجه یک و دو است و مابقی درجه سه و چهار می‌باشند..

جعفری با بیان اینکه دو برابر میانگین کشوری نانوایی در استان وجود دارد، گفت: باید از صدور مجوز‌های بی‌رویه نانوایی‌های جدید خودداری کرد تا بتوانیم در اقتصادی کردن نانوایی‌ها سهم داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منظقه ۲ در پایان سخنانش با بیان اینکه تعداد خبازی‌های استان مازندران، دو برابر میانگین سرانه کشوری است؛ افزود: میانگین کشوری به ازای هر یک‌هزار و ۴۰۰ نفر یک واحد خبازی است که این میزان در استان مازندران، به ازای هر ۷۰۰ نفر یک خبازی است.

جعفری گفت: ۲۵ درصد آرد مورد نیاز مازندران در خود استان تولید و تامین می‌شود و مابقی نیاز استان از استان همجوار گلستان که دارای کیفیت مطلوب آرد در سطح کشور است تهیه می‌شود.

انتهای پیام/ع

پرداخت ۵ میلیارد تومان طلب گندمکاران مازندران

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.