سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان:

در کشورهای پیشرفته حدود ۸۰ درصد آموزش‌ها مهارتی است

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: در کشورهای پیشرفته حدود ۸۰ درصد آموزش‌ها مهارتی است و این در حالی است که در کشور ۸۰ درصد آموزش‌ها نظری و ۲۰ درصد آموزش مهارتی است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید حسن قاضی عسگر امروز در ایده تاب صنعت فرش و نساجی اظهار داشت: امروز نقش دانش آموخته‌های ما و کاردان‌ها و کارشناسان ما در حوزه صادرات نیاز به آسیب‌شناسی دارد و وضعیت خوبی را در این راستا نداریم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر باید در صنعت کارشناسانی فعالیت داشته باشند که بتوانند تکنولوژی و فناوری را اداره کنند و ایده پرداز باشند، افزود: این افراد باید توانایی تعمیر و نگهداری خطوط تولید را داشته باشند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه آموزش مهارتی در دنیا مورد توجه بوده و یکی از عوامل توسعه کشورها به شمار می‌رود، اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته حدود ۸۰ درصد آموزش‌ها مهارتی است و این در حالی است که در کشور ۸۰ درصد آموزش‌ها نظری و ۲۰ درصد آموزش مهارتی است.

وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید با توجه به مشکل بیکاری حاکم بر کشور نسبت به تحصیل فرزندانشان در رشته‌های فنی و مهارتی توجه داشته باشند، گفت: البته باید توجه داشته باشیم که در کشور ما به دلیل مدرک گرایی بودن سیستم اداری به مهارت و توانایی توجهی نمی‌کنند و دریافتی کاردان‌های لایق و فعالان فنی در حد افراد مدرک به دست نیست.

قاضی عسگر عدم تعیین واقعی نرخ ارز را نیز از دیگر مشکلات کشور در حوزه صادرات عنوان کرد و گفت: نرخ ارز در کشور ما بر اساس قیمت نفت تعیین می‌شود و این امر همه شرایط ما را تحت الشعاع قرار داده است که این امر باعث فرار سرمایه‌های کشور به خارج از کشور شده است.

وی با بیان اینکه در کشور ایران برای تحقیق و توسعه هزینه‌های کمتری صورت می‌گیرد، ابراز داشت: باید توجه داشت که با سیاست‌های غلط در کشور دانش‌آموخته‌های ما مورد استفاده قرار نگرفتند و نرخ بیکاری بالا رفت.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به کاهش کیفیت تولیدات داخل افزایش واردات در دستور کار قرار گرفت، افزود: با این امر تولید داخل فلج شد و در نهایت افزایش بیکاری را داشتیم.

وی با بیان اینکه ایده‌تاب‌ها می ‌تواند فرصت خوبی برای استفاده از استعداد دانشجویان خلاق باشد، ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که دانشگاه‌های ما باید کیفیت را سرلوحه فعالیت‌های آموزشی خود قرار دهند.

قاضی عسگر در ادامه با تاکید بر اینکه بین‌المللی کردن مدارک دانشگاهی دانشگاه علمی کاربردی در دستور کار است، تصریح کرد: شورای روابط بین‌الملل دانشگاه جامع علمی کاربردی تشکیل شده است و در این شورا بین‌الملی شدن مدارک دانشگاه جامع علمی کاربردی را دنبال می‌کنیم.

 

انتهای پیام/م

 

دانش آموخته‌های علمی کاربردی در حوزه صادرات ضعیف عمل کردند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.