سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش بینی برداشت بیش از 9 هزار تن سیب از باغات کرمانشاه

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از عملیات برداشت سیب از باغ‌های این شهرستان خبر داد و گفت: برداشت سیب توسط کشاورزان در سطح 459 هکتار از باغات این شهرستان در حال انجام است

نوربخش حاتمی  مدیرجهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ با بیان اینکه برداشت سیب در شهرستان کرمانشاه از اوایل شهریورماه در این شهرستان آغاز می‌شود و تا اواخر مهر ماه نیز ادامه دارد گفت: این محصول پس از برداشت به شهرهای دیگر صادر می‌شود.

وی  افزود: پیش بینی می‌شود باغداران، امسال بیش از 9 هزار تن سیب از باغات شهرستان کرمانشاه برداشت و وارد بازار کنند.

حاتمی بیان کرد: با توجه به ‌وضعیت اقلیمی موجود انتظار داریم میزان برداشت سیب در این شهرستان نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش پیدا کند زیرا مدیریت بسیار خوبی در بحث باغداری در شهرستان اعمال شد.

نامبرده با بیان این‌که به صورت میانگین از هر هکتار بیش از 20 تن سیب برداشت می‌شود، عنوان کرد: بیشتر باغ‌های سیب گلاب در دهستان های بیلوار و کوزران قرار دارند.

وی ادامه داد: سیب گلاب محلی، سیب گلاب زرد، سیب گلاب قرمز، رد و گلدن از ارقام سیب تولیدی در شهرستان کرمانشاه هستند و با توجه به کیفیت این ارقام، برای فروش به استان‌های همجوار فرستاده می‌شوند.

حاتمی بیان کرد: سیب برداشت شده در شهرستان کرمانشاه علاوه بر مصرف به صورت خام، در تولید لواشک محلی و انواع ترشی‌ها مصرف می‌شود.

 

انتهای پیام/ز

برداشت  بیش از 9 هزار تن  سیب از باغات کرمانشاه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.