سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده مردم اردبیل در مجلس؛

مشکلات گمرک بیله سوار به ترانزیت کشور و استان برمی گردد

نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: مشکلات گمرک بیله سوار به ترانزیت کشور و استان اردبیل برمی گردد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، صدیف بدری، نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکلات گمرک بیله سوار به ترانزیت کشور و استان برمی گردد به همین جهت در بررسی های اخیری که از ترانزیت کشور داشتیم اوضاع ترانزیت در ایران در مقایسه با کشورهایی مانند گرجستان بسیار اسفناک است و لازم است در این خصوص دولت تصمیمات جدی و عملی بگیرد.

وی گفت: گمرک بیله سوار و ترانزیت آن باید به طور جدی در استان بررسی شود چرا که این گمرک به عنوان شاهراه اقتصادی استان اردبیل نباید به تعطیلی کشانده شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: طبق قانون مشخص شده صادرات باید تمامی کالاهای مجوزداری که وارد گمرک می شود ترخیص و صادر شده و در این زمینه هیچگونه محدودیت گمرکی برای ما قابل قبول نیست.

بدری تصریح کرد: نیازهای اساسی استان در فاکتورهای توسعه ای ایجاب می کند تا در راستای ارتقای هر چه بیشتر تولید و ارتقای سطح اشتغال استان اقدامات عملی و جدی صورت گیرد و ما در این حوزه نیازمند یاری و همکاری بانک ها هستیم.

وی گفت: طبق مذاکراتی با وزیر راه و شهرسازی داشتیم راه آهن اردبیل –میانه به اولویت اول دولت تبدیل شده و با پیگیری اعتبارات از صندوق توسعه ملی وزیر راه و شهرسازی قول مساعد دادند تا در چند ماه آینده شاهد تحرک اساسی در راه آهن اردبیل باشیم.

وی افزود: تبادلات اقتصادی بین کشورهای منطقه و کشورهای همسایه استان اردبیل را بسیار مهم خواند و اضافه کرد حفظ این ارتباطات برای اقتصاد استان حیاتی است و از همین روی تفاهم نامه های لازم انجام شده تا بتوانیم ارتباطات ریلی و جاده ای خود را به ویژه با کشور آذربایجان تقویت کنیم.

 

انتهای پیام/ح

گمرک بیله سوار و ترانزیت آن باید به طور جدی در استان بررسی شود

 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.