سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

امسال صادرات کالاهای غیرنفتی از هرمزگان 25 درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،محمد عباسی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت : در شش ماه نخست امسال صادرات کالاهای غیرنفتی از هرمزگان 25 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.
محمد عباسی افزود: در این مدت776 میلیون دلار کالای غیر نفتی از هرمزگان صادر شده است.

وی افزود : هدف گذاری امسال هرمزگان دو میلیارد دلار صادرات غیر نفتی است که تا کنون 46 درصد آن محقق شده است.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت : پیش از این هدف گذاری صادرات امسال هرمزگان یک میلیارد و 552 میلیون دلار بود که با توجه به ظرفیت های هرمزگان به دو میلیارد دلار افزایش یافت.
عباسی گفت : سنگ گچ، سنگ مس، آهن و محصولات کشاورزی از مهمترین کالاهای صادراتی هرمزگان است که به کشورهای امارات متحده عربی ، چین ، ترکیه ، هند و عمان صادر می شود.
وی با اشاره به اینکه 29 مهر روز ملی صادرات نامگذاری شده است گفت : به همین مناسبت از 25 واحد صادراتی نمونه در استان تجلیل می شود.
وی افزود : یک واحد صادراتی هم امسال به عنوان نمونه کشوری انتخاب شده است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت معدن و تجارت استان گفت : کمک به تجار ، بازرگانان و واحدهای تولیدی صادراتی تا سقف 200 میلیون ریال برای شرکت در نمایشگاه های بین المللی ، بازپرداخت سود تسهیلات بانکی ، کمک به راه اندازی مراکز فروش و بازاریابی محصولات صادراتی ایرانی در بازارهای هدف از جمله مشوق هایی است که در بسته حمایتی صادرات غیر نفتی در نظر گرفته شده است.
محمد میری افزود : پرداخت بخشی از هزینه های ثبت نشان های تجاری ایرانی در بازارهای هدف و کمک به تبلیغات و بازاریابی در حوزه صادرات از دیگر مشوق هاست.
پارسال یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالای غیر نفتی از هرمزگان صادر شد.

انتهای پیام/ز

افزایش 25 درصدی صادرات غیر نفتی در هرمزگان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.