سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش سایت AFC از شهرآورد تهران:

استقلال و پرسپولیس؛ دربی بزرگ آسیا

در آستانه برگزاری شهرآورد هشتاد و پنجم تیم های استقلال و پرسپولیس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به بررسی این بازی پرداخت.

به گزارش  خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در آستانه برگزاری شهرآورد هشتاد و پنجم تیم های استقلال و پرسپولیس، سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی ضمن اشاره به حساسیت این بازی، از شهرآورد تهران به عنوان دربی بزرگ آسیا یاد کرد.

سایت با اشاره به تاریخچه تاسیس دو باشگاه پرطرفدار کشورمان نوشت: استقلال در ابتدا با نام دوچرخه سواران تاسیس شد و پس از آنکه یک ژنرال ارتش امتیاز این تیم را خریداری کرد نامش به «تاج» تغییر پیدا کرد. در سال 1979 نام این تیم به استقلال تغییر کرد.

در سال 67 میلادی پس از آنکه بازیکنان تیم پرطرفدار شاهین به پرسپولیس پیوستند هواداران شاهین نیز هوادار پرسپولیس شدند. نام پرسپولیس از یک امپراتوری کهن ایرانی گرفته شده است.

در این گزارش همچنین ورزشگاه آزادی به عنوان خانه استقلال و پرسپولیس یاد شده است و به دو قهرمانی آسیایی استقلال و چهار بار حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اشاره شده است.

سایت از شهرآورد 74  که ابتدا استقلال با 2 گل پیش افتاد و سپس پرسپولیس با وجود اخراج یکی از بازیکنان توانست با هت تریک ایمون زاید  با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی برسد به عنوان یکی از دیدارهای خاطره انگیز که در ذهن هواداران تیم پرسپولیس باقی مانده یاد کرد.

 

انتهای پیام/

شهرآورد تهران زیر ذره بین AFC

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.