سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتماد مردم، پلیس را به یک دستگاه قدرتمند تبدیل کرده است

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: اعتماد مردم، پلیس را به یک دستگاه قدرتمند تبدیل کرده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ رضا همتی‌زاده اعلام کرد: امروز پلیس یک دستگاه ثروتمند و قدرتمند است چرا که سرمایه گران‌بهایی دارد، و آن عبارت است از سرمایه اجتماعی؛ سرمایه اجتماعی ما اعتماد مردم است.

وی تاکید کرد: امروز کارآمدی سازمان پلیس ناشی از ارتباط و کنش متقابل با جامعه است، سازمان پلیس نیازمند سرمایه اجتماعی است.

همتی‌زاده گفت : این سرمایه به حفظ وفاق و انسجام جامعه کمک می‎کند و نقش مهم و درخور توجهی در فراهم‎سازی امنیت و انتظام اجتماعی دارد؛ زیرا سرمایه اجتماعی در مقیاس‎های فردی، میانی و کلان، ابزار مناسبی برای اجتناب و ممانعت از گسست و ناامنی اجتماعی در جوامع پرمخاطره امروزین می‎باشد و سازوکار مؤثری در اختیار سازمان پلیس برای پیشگیری و مقابله با جرایم قرار می‎دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از عرصه‌هایی که به شدت نیازمند مشارکت عمومی و همکاری عمومی است، حوزه ترافیک و پیشگیری از تصادفات رانندگی می باشد؛گفت: به یمن کمک و همیاری و همکاری مردم، امروز استان ایلام به لحاظ تلفات انسانی دارای کمترین تلفات در سطح کشور بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل در 6 ماهه اول حدود 16 درصد کمتر کشته داشته‌ایم.

وی افزود : این موضوع نوید بخش آسیب های اجتماعی کمتر می باشد چرا که با از بین رفتن یک سرپرست، نهاد خانواده استعداد آسیب پذیری را پیدا می‌کند.

 

 

انتهای پیام/ه

 

تعامل و همکاری مردم و پلیس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.