سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان؛

تخصیص اعتبار برای اجرای طرح الگوی کشت در سمنان

بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح الگوی کشت در سمنان تخصیص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سیدحسن میرعماد رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت : 200 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح اصلاح الگوی کشت در 6 ماهه دوم سال به این استان جاری تخصیص یافت.


وی افزود : این مقدار اعتبار برای ارائه الگوی کشت مناسب بر اساس اقلیم آب و هوایی زمینه افزایش بهره وری محصولات کشاورزی در سمنان را فراهم می کند.


میرعماد توجه ویژه به حفاظت و مدیریت منابع آبی را از اولویت های استان دانست و گفت: توجه به طرح های تحقیقاتی و دانشگاهی درخصوص پوشش گیاهی مناسب منطقه، بازنگری در شیوه آبیاری و تغییر الگوی کشت می تواند استان را در این مسئله کمک کند.


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اعلام این که بیش از 80 درصد منابع آب موجود در بخش کشاورزی مصرف می شود، تصریح کرد: به علت استفاده نکردن از شیوه های نوین آبیاری بخش قابل توجهی از منابع آب در بخش کشاورزی صرف می شود.


وی با بیان این که از یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب آب موجود در استان ، یک میلیارد متر مکعب آن در بخش کشاورزی استان سمنان  مصرف می شود، اظهار داشت: اکنون میانگین بارش سالانه در استان کمتر از 120 میلی متر است و این مقدار از نزولات آسمانی جوابگوی وسعت زیاد زمین های کشاورزی استان سمنان نیست.


انتهای پیام / د


اختصاص 200 میلیارد ریال برای اجرای طرح الگوی کشت در سمنان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.