سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اشرف غنی در دوازدهمین نشست شهرداران راه ابریشم:

بازسازی راه ابریشم اقتصاد آسیا را دگرگون می‌کند

رییس جمهور افغانستان در دوازدهمین نشست شهرداران راه ابریشم گفت: بازسازی راه ابریشم اقتصاد آسیا را دگرگون می‌کند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «محمد اشرف غنی» رییس جمهور افغانستان در دوازدهمین نشست شهرداران راه ابریشم گفت: برای حل مشکلات کنونی در شهرها، نیاز است که شهرداران کشور در چهارچوب یک شبکه از تجارب جهانیان و کشورهای شامل راه ابریشم استفاده کنند و بازسازی راه ابریشم، اقتصاد آسیا را دگرگون خواهد ساخت.

رییس جمهور افغانستان بر همکاری بیشتر کشورهای شامل این راه تأکید کرد و گفت: بازسازی راه ابریشم برای کشورهای منطقه و جهان حیاتی است و در این راه، نقش افغانستان به مثابه چهار راه آسیا باید حفظ شود.

وی افزود: ضرورت دارد که ایجاد تحرک شهری، روی تحرک اقتصادی و نقاط وصل تمرکز کنیم، شبکه راه آهن ایجاد می‌شود و شبکه فیبر نیز ایجاد می‌شود، اما نیاز است که در رأس این برنامه، افراد متخصص باشند.

غنی در این نشست، بر اهمیت فرهنگی و باستانی راه ابریشم نیز تأکید کرد و اظهار داشت که راه باستانی ابریشم از لحاظ فرهنگی و توسعه تمدن‌های معماری جهان، با اهمیت بوده است.

رییس جمهور افغانستان تصریح کرد: آی خانم تنها شهر یونانی است که در خارج یونان توسط نقشه یونانیان برابر با استاندارد جهانی ساخته شده است و این نشان دهنده آن است که ما هیچ وقت از تمدن دور نبودیم و همواره تمدن‌ها وصل بودیم.

در دوازدهمین نشست شهرداران کشورهای شامل راه ابریشم که به هدف هماهنگی ساخت و ساز شهرهای شامل این راه، راه اندازی شده بود، شهرداران شماری از کشورهای منطقه شرکت کرده بودند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.