سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اگر ایستادگی جوانان نبود امروز از دین و ارزش‌های اسلامی چیزی نبود

امام جمعه موقت همدان گفت: اگر ایستادگی جوانان ما در مقابل جور و ستم نبود امروز از مسأله دین و ارزش‌های اسلامی ما دیگر چیزی نبود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام سیدهاشم موسوی امام جمعه موقت همدان در یادواره شهدای اتحادیه کیف، کفش، چرم و گرامیداشت شهدای مدافع حرم استان همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، اظهار داشت: نکته ای که شهدا به آن توجه داشتند و اوج گرفتند مبارزه با نفس بود.

وی گفت: عظمت شهدا در آیه و احادیث قدسی آمده است و خداوند می‌فرماید «من برای همیشه خلافت می‌دهم به موجودی که او را جانشین خود قرار دادم».

امام جمعه موقت همدان تصریح کرد: بعد از اینکه این نیابت را خاک برعهده گرفت همه ملائکه و عرش الهی تعجب کردند و یک زلزله‌ای در جان ملکوتیان افتاد.

وی با بیان اینکه خداوند می‌فرماید «من با قدرت خودم موجودی را خلیفه خود قرار می دهم که از آن امامان، پیامبران و مرسلین و پاکان به وجود می آیند و قوانین را بر جامعه برقرار می کنند»، ابراز داشت: این جوانانی که هشت سال با تمام قدرت و توان از دین خدا، ولایت، از آئین خدا، کشور، ناموس و خاک و از معنویت خود دفاع کردند و هنوز هم تکه تکه‌های استخوان آنها برنگشته است جایگاه بالایی دارند.

موسوی با اشاره به شهدای مدافع حرم و جایگاه بالای آنان گفت: عرش الهی در برابر «حججی»ها ناچیز و کوچک است.

وی ادامه داد: برای خداوند بندگان با عظمتی هستند که جایگاه آنها جایگاه باران رحمت خداوند است که اگر این باران رحمت بریزد مشکلات مردم را حل می کند و مشکلات مالی مردم خوب می شود و در رفاه می شوند و شهدای ما نیز یک مصداق از این گروه هستند و کدام عرش، کرسی، ملک و موجود می تواند در برابر این خاک اعلام وجود کند.

امام جمعه موقت همدان عنوان کرد: اگر ایستادگی جوانان ما در مقابل جور و ستم نبود امروز از حلال و حرام، مسجد و خوب و بد چیزی در اختیار مردم نبود و از مسأله دین و ارزش‌های اسلامی از قبیل توحید، نبوت، معاد و اسمی از معصومین(ع) ما دیگر نبود.

وی افزود: اگر فرزندان شما در این هشت سال دفاع مقدس به فرمان ولی فقیه آن روز امام خمینی(ره) لبیک نمی گفتند و جبهه ها را پر نمی کردند و خانواده های آنها صبر نمی کردند دیگر محرم و صفر و شب‌های قدر و قرآن نمی ماند.

موسوی بیان کرد: اگر مجاهدت‌های فرزندان ایران زمین در عراق و سوریه نبود امروز محرم و این سینه زنی به آرامی برگزار نمی شد.

وی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند، نکند با گناه این عزیزان را ناراحت کنیم، خاطرنشان کرد: امید است خداوند به نسل جوان ما توفیق رسیدن به مقام بالای تقوی را مرحمت فرماید و بار دیگر ترفیع مقام شهدا را از خداوند می طلبیم و قدردان این نعمت هستیم.

انتهای پیام/خ

ایستادگی جوانان در مقابل ظلم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.