سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش خبرداد؛

فعالیت ۳ هزار مدرسه شبانه روزی در سراسر کشور

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در سفر به اراک از فعالیت ۳ هزار مدرسه شبانه روزی در سراسر کشور خبر داد.

زر افشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در حاشیه اولین همایش توسعه متوازن تحصیلی آموزش متوسطه در دانشگاه فنی و حرفه‌ای اراک  درگفتگوبا گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛   با بیان اینکه ۳ هزار مدرسه شبانه روزی در سراسر کشور مشغول به فعالیت هستند گفت:در این مدارس۳۵۰ هزار دانش آموز در  دوره اول و دوم متوسطه  تحصیل  می کنند.

زرافشان با اشاره به طرح خود اتکایی در مدارس شبانه روزی گفت:دانش آموزان در این طرح در طول دوره تحصیلی   یک یا دو مهارت را در کنار تحصیل خود آموزش می‌بینند.

وی از اجرای طرح آموزش همراه با تولید در هنرستان ها‌ی کشور هم گفت و افزود:این طرح به منظور اینکه مهارت‌های این هنرستان‌ها ی تولیدی   قابل عرضه به بازارباشد  اجرا میشود و در این طرح ۵۰۰ رشته مهارتی قرار است در دوره اول متوسطه و ابتدایی و دوره دوم متوسطه نظری به اجرا برسد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: ۳۶ درصد از دانش آموزان در شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار ودانش مشغول به تحصیل هستند و بقیه  دانش آموزان در شاخه نظری تحصیل می‌کنند.

وی اضافه کرد: در شاخه نظری هم ۱۰ درصد دانش آموزان در رشته ریاضی ، ۲۶ درصد  در رشته علوم انسانی و ۲۵ درصد هم در رشته تجربی   مشغول به تحصیل هستند.
 

انتهای پیام / ج

سخنان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش  در سفر به اراک

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.