سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ادعای یکی از تهیه‌کننده‌های سینما/ ترس از دست دادن جایگاه به توقیف فیلم‌ها ختم شد

سید امیر سیدزاده عملکرد وزارت ارشاد در دو دولت مختلف درباره سیاست‌شان نسبت به سینما را مورد بررسی قرار داد.

سیدامیر سیدزاده تهیه‌کننده سینما درباره علت توقیف برخی فیلم‌ها و بازتاب آن در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در تشکیلات فرهنگی که چکیده آن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است مدیرانی روی کار می‌آیند که سلیقه‌های خود را اعمال می‌کنند. در دوره قبلی مدیران و معاونانی محافظه‌کار در سازمان سینمایی روی کار آمدند و فیلم‌هایی که فکر می‌کردند به پست و میزشان صدمه می‌زند را توقیف کردند.

وی ادامه داد: با تغییر مدیریت، فیلم‌های توقیفی پس از خوردن اصلاحیه رفع توقیف و اکران شدند و دیدید که هیچ اتفاقی نیفتاد.کاری که می‌شد در آن زمان انجام داد و به چند دسته و گروه صدمه نزد.

سیدزاده افزود: پس بخشی از علت توقیف فیلم‌های سینمایی به  اعمال سلیقه شخصی مدیران فرهنگی ربط پیدا می‌کند به عنوان نمونه «مادر قلب اتمی» قربانی سلیقه‌های شخصی مدیر ارزشیابی و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد وقت شد تا جایی که پس از رفع توقیف و زمان اکران نیز اذیتش کردند.

این تهیه‌کننده درباره آخرین وضعیت اکران «شماره 17 سهیلا» بیان کرد: متاسفانه فیلم‌های شنگول و منگول و کیلویی و در حد تله فیلم با رفاقت، رانت و...اکران شده اما فیلم‌هایی مانند «شماره 17 سهیلا» که در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و نظرات مثبت نسبت به آن بود، «ناخواسته» که در سال 93 تولید شده، «خاطرات پاییزی» که یازدهمین حضور جهانی خود را تجربه کرده نباید اکران شود.

سیدزاده خاطرنشان کرد: سیستم غلط و مافیا که بر اکران حاکم است یک عده را بالا و عده‌ای را با سر به زمین می‌کوبد.

 

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.