سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رد هرگونه پنهانکاری در خصوص مرگ پلنگ در باشت

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت:هیچ گونه پنهانکاری در خصوص مرگ پلنگ در باشت صورت نگرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در پاسخ به برخی شبهات و شایعات هرگونه پنهانکاری در خصوص مرگ پلنگ باشت، جزئیات مرگ این پلنگ را تشریح کرد.


سیداسدالله هاشمی گفت: در ۲۸ شهریورماه سالجاری پس از مشاهده لاشه یک قلاده پلنگ در منطقه آزاد حوزه شهرستان باشت توسط ماموران محیط زیست،لاشه به دامپزشکی شهرستان برای بررسی، انتقال داده شد و ماموران کلانتری، محیط زیست و دامپزشکی شهرستان به صورت مشترک این موضوع را صورت جلسه کردند.


وی افزود: یزدان پرخید سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان باشت طی نامه‌ای رسمی مورخ ۱۳۹۶/۷/۱ به محیط زیست اعلام کرد:در خصوص تلف شدن یک قلاده پلنگ واقع در حومه روستای بهره عنا از توابع این شهرستان که لاشه آن پس از حمل و انتقال توسط خودرو محیط زیست به این اداره تحویل داده شده بود، ضمن استشمام بوی بد از لاشه با بررسی بالینی، آثار ناشی از تیرخوردگی در لاشه مشاهده نشد و علت مرگ نیز قابل تشخیص نبود.


وی ادامه داد: همین موضوع طی نامه‌ای رسمی در همان روز یعنی ۱۳۹۶/۷/۱ و پنج روز پس از کشف لاشه به استاندار نیز اعلام شد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طبق اعلام دامپزشک اداره دامپزشکی باشت تشخیص علت مرگ ممکن نبود و پس از پیگیری استاندار مبنی بر اینکه اداره محیط زیست علت مرگ را تشخیص نداده است مجدد با ارسال نامه‌ای در تاریخ ۱۳۹۶/۷/۱۰، توضیحات کامل برای استاندار ارسال شد.


وی با یادآوری این موضوع که دامپزشکان می‌گویند با گذشت ۲۴ ساعت از زمان مرگ، سم شناسی ممکن نیست ادامه داد: استان کهگیلویه و بویراحمد فاقد آزمایشگاه سم شناسی است و حتی استعلام ما از شیراز نشان داد که این استان نیز فاقد چنین آزمایشگاهی است و البته لاشه نیز به دلیل گذشت چند روز از مرگ، فاسد شده بود.


هاشمی گفت: تمامی این دلایل و توضیحات با ارسال دو نامه به استاندار نیز اعلام شد و هیچ گونه پنهان کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/د

پنهانکاری در خصوص مرگ پلنگ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.