سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر راهداری وحمل ونقل استان؛

ممنوعيت نصب تابلوی تبليغاتی در حريم راهها

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان گفت: نصب تابلوهای تبلیغاتی واختصاصی در حریم راههای استان ممنوع وبا متخلفین برخورد می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛خداداد مقبلی، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان گفت: نصب و استقرار تابلو و یا هرشی دیگر، ریختن زباله، نخاله، مصالح ساختمانی، روغن موتور و نظایر آن و یا در راهها و حریم قانونی آنها در داخل یا خارج از محدوده قانونی شهرها و همچنین هرگونه عملیات که موجب اخلال در امر تردد وسایل نقلیه می شود و نیز ایجاد راه دسترسی ممنوع است.

وی افزود: نصب تابلوها در حاشیه راه ها دارای ضوابط استانداردی از قبیل ابعاد تابلو، اندازه حروف، مکان نصب، فاصله از تقاطع های اصلی، فاصله از علائم راهنمایی و رانندگی و غیره است و مطابق قانون، نصب هرگونه تابلوی تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه های قانونی کشور صرفا با مجوز صادره از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مجاز است و در صورت عدم رعایت این ضوابط با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

مقبلی تصریح کرد: دارندگان تابلوهای مذکور لازم است جهت تعیین تکلیف تابلوهای نصب شده به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان كرمان مراجعه کرده و پس از طی مراحل اداری مجوز دریافت کنند.

وی اظهار کرد: مراحل صدور مجوز برای نصب علائم تبلیغاتی و اختصاصی در ماده 30 آیین نامه آمده است که طی آن، قبل از ساخت یا نصب هر گونه علایم تبلیغاتی باید مجوز مربوطه طبق شرایط و ضوابط اخذ شود.

مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده ای استان كرمان گفت : درسال جاری این اداره کل در راستای ارتقاء ایمنی در محورهای مواصلاتی استان اقدام به شناسایی تابلوهای منصوبه و تبلیغات نوشتاری غیر مجاز بر روی تاسیسات و ابنیه راهها کرده و با پیگیری و طرح شکایت از طریق مراجع قانونی اقدام به قلع وقمع و پاکسازی نوشته های غیر مجاز بر روی علائم و ابنیه راهها نموده است.

وی تاکید کرد :مکان یابی تابلوهای تبلیغاتی نیز با توجه به فاکتورهای مختلف ایمنی عبور و مرور و ترافیک و نیز بررسی پروژه های عمرانی آتی در منطقه توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای صورت می گیرد.

انتهای پیام/ح

برخورد با نصب تابلوهای غیرمجاز در حریم راهها

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.