سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری اصفهان مطرح کرد

ضرورت اجرای طرح‌های 5 ساله برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان گفت: باید یک برنامه کلی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به صورت 5 ساله تدوین و دنبال کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود ابراهیمی شامگاه چهارشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان شهرضا که با هدف بازآفرینی مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی تشکیل شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه احصای آسیب‌های اجتماعی در کشور از دو سال قبل آغاز شد، در استان در دو حوزه کار را آغاز کردیم.

وی افزود: در کشور پنج آسیب اجتماعی احصا شد و در استان آسیب‌های طلاق، اعتیاد، حاشیه‌نشینی و مفاسد اجتماعی و اخلاقی پیگیری شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه طلاق نخستین آسیب در استان است، گفت: استان اصفهان نسبت به سایر استان‌های کشور در رده 18 قرار دارد و در بحث اعتیاد از کل کشور پایین‌تر است.

وی با بیان اینکه نرخ اعتیاد در کشور 2.5 و در اصفهان 1.9 است، تأکید کرد: معضل حاشیه‌نشینی در کشور و استان وجود دارد.

ابراهیمی با بیان اینکه در دنیا هم حاشیه‌نشینی مشهود است، اذعان داشت: 11 میلیون حاشیه‌نشین در کشور و 450 هزار نفر حاشیه‌نشین در استان داریم که 3 شهرداری و 4 شهر استان با این معضل روبه‌رو هستند.

وی اضافه کرد: 11 استان در صدر حاشیه‌نشینی قرار دارند که اصفهان در بین آنها جایی ندارد، اصفهان جزو استان‌های حاشیه‌نشین محسوب نمی‌شود اما در آستانه ورود به حاشیه‌نشینی هستیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه هر آسیب اجتماعی به دستگاهی واگذار شده است، اذعان کرد: آسیب طلاق توسط بهزیستی و اعتیاد و مفاسد اخلاقی توسط نیروی انتظامی دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه معضل حاشیه‌نشینی به اداره راه و شهرسازی واگذار شده است، گفت: در خصوص حاشیه‌نشینی باید بحث‌های زیربنایی کار دنبال شود.

ابراهیمی با بیان اینکه مباحث فرهنگی و اجتماعی باید به موازات همدیگر حرکت کند، ادامه داد: بحث‌های فرهنگی و اجتماعی در این مناطق جا مانده است، در این چند ساله هر چقدر آسفالت و جدول کار کردیم، کارهای فرهنگی و اجتماعی نشده است.

وی با بیان اینکه نگاه دولت تدبیر و امید بر کار فرهنگی و اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین است، عنوان داشت: در سال آینده آسیب‌های فضای مجازی، زنان سرپرست خانوار، متکدیان و کودکان کار و دختران جوان دنبال می‌شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اصفهان با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی مانند زنجیر به هم پیوسته هستند، گفت: باید یک برنامه کلی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی به صورت 5 ساله تدوین و دنبال کنیم که این طرح برای طلاق در استان به صورت پنج ساله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه اولویت اجرای طرح‌های اجتماعی در مناطق حاد حاشیه‌نشین است که در شهرضا منطقه حاد نداریم، اضافه کرد: سال گذشته 100 میلیارد تومان برای آسیب‌های اجتماعی اختصاص داده شد.

ابراهیمی با بیان اینکه باید بر اساس برنامه ششم عمل کنیم، افزود: 2 میلیارد و 100 میلیون تومان بودجه به شهرضا اختصاص یافت که یک میلیارد آن مربوط به سال 95 است که جذب نشده و یک میلیارد هم امسال برای محله‌های حاشیه‌نشین و 100 میلیون تومان هم برای مرمت بازار تاریخی شهرضا اختصاص پیدا می‌کند.

 

انتهای پیام/م

 

2 میلیارد و 100 میلیون تومان بودجه به شهرضا اختصاص یافت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.