سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس خانه بهداشت شماره دو اصفهان:

محیط کار نامناسب باعث بروز مشکلات جسمی و روحی می‌شود

رئیس خانه بهداشت شماره دو اصفهان گفت: محیط کار نامناسب باعث افزایش مشکلات جسمی، روحی و اجتماعی می‌شود که نتیجه آن ناتوانی افراد برای کار باکیفیت، غیبت بیشتر، مصرف مواد مخدر و الکل خواهد بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت سهرابی امروز در همایش سلامت روان در محیط کار اظهار داشت: سلامت، خوب بودن کامل در چهار بعد جسمی، روحی، اجتماعی و معنوی و نبود بیماری و یا ناتوانی تعریف می‌شود.

وی با اشاره به تعریف سلامت روان افزود: طبق تعریف، سلامت روان حالتی از خوب بودن است که فرد بتواند از توانمندی خود مطلع باشد.

رئیس خانه بهداشت شماره دو اصفهان ادامه داد: خیلی وقت‌ها از توانایی خود بی‌اطلاعیم یا بیش از حد به خود اعتماد داریم و یا اینکه به خاطر محدودیت‌های محیطی توانمندی‌هایمان بروز نمی‌کند و خودمان هم به این نتیجه می‌رسیم که توانمند‌ی‌مان در همین حد است.

وی فهم میزان توانمندی کارکنان را از ویژگی‌های مدیران دانست و افزود: دومین تعریف سلامت روان این است که انسان بتواند استرس‌های معمول زندگی خود را مدیریت کند به طوری که به طور مؤثر و موفق کار کند.

سهرابی با اشاره به راهکارهای پیشگیری از پیدایش مشکلات روانی در کارکنان خاطرنشان کرد: هر یک از کارکنان باید از فعالیت‌ها و محل کار خود احساس رضایت کند.

وی با بیان اینکه 300 میلیون افسرده در دنیا وجود دارد که بسیاری از آن‌ها اضطراب هم دارند تأکید کرد: محیط کار نامناسب باعث افزایش مشکلات جسمی، روحی و اجتماعی می‌شود که نتیجه آن ناتوانی افراد برای کار باکیفیت، غیبت بیشتر، مصرف مواد مخدر و الکل خواهد بود.

رئیس خانه بهداشت شماره دو اصفهان در ادامه با اشاره به عوامل آسیب‌رسان به سلامت روان در محیط کار عنوان کرد: ناقص بودن سیاست‌های ایمنی و سلامت، ضعف در فعالیت‌های مدیریتی و ارتباطی، مشارکت کم در تصمیم‌گیری، نظارت ناکافی بر کار افراد، حمایت کم کارکنان و ساعات غیرمنعطف کار از جمله عواملی است که می‌تواند باعث آسیب به سلامت روان کارکنان شود.

سهرابی به عوامل مرتبط با محتوای شغلی نیز اشاره کرد و بیان داشت: شغل نامناسب با توان افراد، کار زیاد و یا بی‌وقفه از جمله علل محتوای شغلی است که می‌تواند به سلامت روان آسیب برساند.

وی به ویژگی یک محیط کار سالم نیز اشاره کرد و بیان داشت: باید استرس‌های بد در سیستم را شناسایی کنیم، کارمندان باید خود را حمایت کنند و به آن‌ها یاد دهیم که از فرصت‌هایی که در سیستم وجود دارد مانند حق مرخصی استفاده کنند همچنین باید زمینه را برای ارتقای شغلی کارمندان فراهم کرد و برای اعطای پاداش به کارکنان موفق سازوکاری تهیه کرد.

رئیس خانه بهداشت شماره دو اصفهان در پایان بر مراقبت از سه موضوع مراقب فرسودگی شغلی، تعادل کار با زندگی کارکنان و تبعیض‌ها در محیط کار تأکید کرد و گفت: در سیستم مراقب برچسب باشیم اگر به فردی برچسب افسردگی بخورد آسیب شدیدی می‌بیند.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش سلامت روان در محیط کار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.