سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمره ناپلئونی اصفهانی‌ها در «سواد سلامت»

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: نتایج سنجش «سواد سلامت» شهروندان اصفهانی نشان می‌دهد میانگین سواد سلامت اصفهانی‌ها 10.55 از 20 نمره است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسعود مهدویان‌فر امروز در همایش سلامت روان در محیط کار با اشاره به فعالیت‌های ستاد فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان اظهار داشت: اصفهان ستاد فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان از سال 93 و با تصویب شورای شهر اصفهان آغاز به کار کرده است که یکی از فعالیت‌های آن تدوین و رونمایی سند سلامت شهرداری اصفهان بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های ستاد فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان افزود: یکی از تحقیقات صورت گرفته در این ستاد  سنجش «سواد سلامت» شهروندان اصفهانی بود که با همکاری مرکز SDH دانشگاه علوم پزشکی اصفهان صورت گرفت.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به نتایج این پژوهش گفت: نتایج این پژوهش نشان می‌دهد میانگین «سواد سلامت» شهروندان اصفهانی 10.55 از 20 نمره است.

مهدویان‌فر با بیان اینکه این موضوع بیانگر آن است که میانگین سواد سلامت اصفهانی‌ها در محدوده مرزی قرار دارد اضافه کرد: از نظر تفکیک جنسیتی نیز تفاوتی چندانی در میان آقایان و بانوان وجود ندارد به طوری که نمره بانوان در این پژوهش 10.61 و نمره مردان 10.57 بوده است.

وی افزود: دسترسی به منابع اطلاعاتی، درک مطلب سلامت، دانش بهداشتی، توانمندی فردی و توانمندی اجتماعی، سازه‌های مورد بررسی در این پژوهش بود.

مدیر امور اجتماعی و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به فعالیت کانون‌های سلامت شهرداری اصفهان گفت: در کانون‌های سلامت دوره‌های مختلف آموزشی از جمله دوره‌های امید برای سالمندان، روانشناسی بلوغ، خودآگاهی و عزت ‌نفس برای اقشار مختلف شهروندان در حال برگزاری است.

مهدویان‌فر در پایان با تأکید بر اینکه مسئله سلامت یک مسئله بین بخشی است بیان داشت: این نگاه که همه‌ چیز در بخش سلامت را از دانشگاه علوم پزشکی مطالبه کنیم یک نگاه سطحی است به همین دلیل شهرداری اصفهان در حد توان خودش به این حوزه ورود پیدا کرده است.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش سلامت روان در محیط کار

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.